Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 20 września 2024 12:47
ZOBACZ:
Reklama
Reklama

Kolejny oszukany. Stracił prawie 100 tys. zł

96 tys. złotych stracił we wtorek mieszkaniec powiatu opatowskiego. Mężczyzna dał wiarę oszustowi, który podczas rozmowy telefonicznej poinformował go, że ktoś usiłował włamać się na jego konto bankowe. Oszust polecił zainstalowanie aplikacji mającej za zadanie rzekomo „ochronić" użytkownika bankowości elektronicznej, a następnie zlecił przelewy na inne konta bankowe.

Wczoraj do ożarowskich policjantów zgłosił się 28 – letni mieszkaniec powiatu opatowskiego. Mężczyzna poinformował, że dzień wcześniej skontaktowała się z nim osoba podająca się za pracownika banku przekazując wiadomość, że ktoś usiłował dokonać przelewu z jego konta bankowego, a tym samym pieniądze na tym koncie są zagrożone. Fałszywy pracownik banku posługiwał się językiem polskim jednak z wyraźnie wschodnim akcentem. Polecił on 28 – latkowi, aby ten zainstalował na swoim telefonie aplikację, która rzekomo miała chronić jego bankowość elektroniczną. W rzeczywistości dawała ona oszustowi dostęp do jego urządzenia. Następnie 28 –latek przelał swoje oszczędności na inne „bezpieczne" konta, wskazane przez rozmówcę. Mężczyzna zastosował się do wskazanych poleceń i w kilku przelewach przekazał oszustom łącznie 96 tys. zł.

Apelujemy o ostrożność podczas kontaktów telefonicznych z osobami, których nie znamy, szczególnie jeśli chodzi o zgromadzone pieniądze lub wartościowe przedmioty.

Opr. KCW

Źródło: KPP Opatów


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama