Nad CMK obok kursujących pociągów budowane są cztery nowe wiadukty drogowe. To kolejny etap szykowania trasy do podniesienia prędkości pociągów do 250 km/h. Sprawniejszy będzie ruch drogowy. Kierowcy pojadą nad torami bez czekania przed rogatkami. Na każdym wiadukcie będą dwa pasy jezdni o szerokości 3 m. Dla pieszych i rowerzystów przewidziano bezpieczne ścieżki. Drogi dojazdowe zapewnią wygodny dojazd do bezkolizyjnych przepraw nad torami.
W Motycznie (świętokrzyskie) nad torami Centralnej Magistrali Kolejowej wykonawca zamontował stalową konstrukcję wiaduktu o długości 108 m. Teraz na wysokości ponad 10 m kontynuuje prace związane m.in. z montażem zbrojenia. Budowane są nasypy drogowe prowadzące do wiaduktu.
W Koziej Wsi (świętokrzyskie) są stalowe przęsła wiaduktu pomiędzy przyczółkami a pierwszymi podporami. Przygotowywane jest zbrojenie i betonowanie. Prowadzone są prace ziemne przy nasypie. Gotowy jest przepust pod nasypem.
W Zachorzowie-Kolonii (łódzkie) wykonawca wzmocnił grunt w miejscu gdzie będą nasypy najazdów. Zaczęła się budowa podpór i przygotowanie materiałów do budowy nasypów.
W Radwanie (łódzkie) Budowane są podpory i przyczółki wiaduktu. Przygotowywana jest stalowa konstrukcja, która będzie dostarczona i zamontowana jako część wiaduktu. Widać budowę nasypów drogowych.
Roboty zaplanowano na lata 2019-2021. Prace są elementem większego projektu ze środków budżetowych pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. Prace przy budowie 2 obiektów w województwie świętokrzyskim za blisko 47 mln zł prowadzi firma Nowak – Mosty Sp. z.o.o. Wykonawcą inwestycji za ponad 25 mln zł w Zachorzowie-Kolonii jest „INTOP Warszawa” Sp. z o.o. Prace za ok. 32 mln zł w Radwanie wykonuje konsorcjum Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Mostowych Sp. z o. o. i Polwar S.A.
Po Centralnej Magistrali Kolejowej pociągi pojadą z prędkością ponad 200 km/h
(PLK)
Napisz komentarz
Komentarze