Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 22 września 2024 21:13
ZOBACZ:
Reklama
Reklama

Kolejny wiadukt drogowy nad torami Centralnej Magistrali Kolejowej

W Motycznie nad CMK zamontowano nową konstrukcję wiaduktu. Nie zwalniają prace przy budowie 3 pozostałych wiaduktów drogowych. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. przygotowuje linię do przejazdu pociągów z prędkością do 250 km/h. Bezkolizyjne skrzyżowania podniosą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i usprawnią komunikację drogową w woj. świętokrzyskim i łódzkim. Wartość prac to 104 mln zł.
Kolejny wiadukt drogowy nad torami Centralnej Magistrali Kolejowej
Kolejny wiadukt drogowy nad torami Centralnej Magistrali Kolejowej

Nad CMK obok kursujących pociągów budowane są cztery nowe wiadukty drogowe. To kolejny etap szykowania trasy do podniesienia prędkości pociągów do 250 km/h. Sprawniejszy będzie ruch drogowy. Kierowcy pojadą nad torami bez czekania przed rogatkami. Na każdym wiadukcie będą dwa pasy jezdni o szerokości 3 m. Dla pieszych i rowerzystów przewidziano bezpieczne ścieżki. Drogi dojazdowe zapewnią wygodny dojazd do bezkolizyjnych przepraw nad torami.

W Motycznie (świętokrzyskie) nad torami Centralnej Magistrali Kolejowej wykonawca zamontował stalową konstrukcję wiaduktu o długości 108 m. Teraz na wysokości ponad 10 m kontynuuje prace związane m.in. z montażem zbrojenia. Budowane są nasypy drogowe prowadzące do wiaduktu.

W Koziej Wsi (świętokrzyskie) są stalowe przęsła wiaduktu pomiędzy przyczółkami a pierwszymi podporami. Przygotowywane jest zbrojenie i betonowanie. Prowadzone są prace ziemne przy nasypie. Gotowy jest przepust pod nasypem.

W Zachorzowie-Kolonii (łódzkie) wykonawca wzmocnił grunt w miejscu gdzie będą nasypy najazdów. Zaczęła się budowa podpór i przygotowanie materiałów do budowy nasypów.

W Radwanie (łódzkie) Budowane są podpory i przyczółki wiaduktu. Przygotowywana jest stalowa konstrukcja, która będzie dostarczona i zamontowana jako część wiaduktu. Widać budowę nasypów drogowych.

Roboty zaplanowano na lata 2019-2021. Prace są elementem większego projektu ze środków budżetowych pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. Prace przy budowie 2 obiektów w województwie świętokrzyskim za blisko 47 mln zł prowadzi firma Nowak – Mosty Sp. z.o.o. Wykonawcą inwestycji za ponad 25 mln zł w Zachorzowie-Kolonii jest „INTOP Warszawa” Sp. z o.o. Prace za ok. 32 mln zł w Radwanie wykonuje konsorcjum Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Mostowych Sp. z o. o. i Polwar S.A.

Po Centralnej Magistrali Kolejowej pociągi pojadą z prędkością ponad 200 km/h


(PLK)


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama