W mediach co rusz pojawiają się informacje o nieuczciwych praktykach ze strony firm sprzedażowych, oferujących chociażby usługi telekomunikacyjne. Scenariusz zazwyczaj wygląda bardzo podobnie, a ofiarą oszustwa padają bardzo często osoby starsze.
Jeśli już my, bądź ktoś bliski da się nabrać nieuczciwemu sprzedawcy, sprawa nie jest z góry przegrana. Przepisy gwarantują konsumentowi możliwość odstąpienia od takiej umowy w ciągu 14 dni od jej podpisania.
Warto być czujnym od samego początku rozmowy, w której ktoś chce z nami przedłużyć świadczenie usług lub nakłonić do zawarcia nowej umowy.
W marcu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał ostrzeżenie konsumenckie (patrz materiał wideo).
Przedstawiciele firmy, przed którą ostrzega Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów często nie zostawiają u klienta żadnych dokumentów. W efekcie konsument nie ma potwierdzenia, czy możliwości reakcji i dochodzenia swoich praw.
W Skarżysku – Kamiennej podobne przypadki pojawiają się ciągle, w tym roku zgłoszono już kilkadziesiąt oszustw tego rodzaju.
Napisz komentarz
Komentarze