Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 28 listopada 2024 14:47
Reklama
Reklama

Opieka zdrowotna podczas świąt. Gdzie się udać po pomoc?

W czasie świąt, w dni wolne od pracy czy w nocy też zdarzają się choroby. Pomocy powinniśmy szukać w najbliższej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej. Nie obowiązuje rejonizacja.
Opieka zdrowotna podczas świąt. Gdzie się udać po pomoc?
Opieka zdrowotna podczas świąt. Gdzie się udać po pomoc?

Nocna i świąteczna opieka zdrowotna to świadczenia w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej udzielane od poniedziałku do piątku w godzinach od 18.00 do 8.00 dnia następnego oraz całodobowo w dni ustawowo wolne od pracy.

Z pomocy lekarza i pielęgniarki w nocy, w dni wolne i w święta można skorzystać w razie:

nagłego zachorowania;

nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących bezpośrednie zagrożenie życia lub istotny uszczerbek zdrowia, a zastosowane środki domowe lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy.

Jeżeli jednak dojdzie do sytuacji, gdy pacjent znajdzie się w stanie nagłego zagrożenia zdrowia konieczna będzie wizyta w szpitalnym oddziale ratunkowym (SOR) lub na izbie przyjęć najbliższego szpitala.

Telefony alarmowe 999 lub 112.

Doraźną pomoc stomatologiczną uzyskają też osoby, których w czasie świąt rozboli ząb.

Świadczenia z zakresu stomatologicznej pomocy doraźnej na terenie województwa świętokrzyskiego realizują placówki:

Corten Medic, Kielce ul. Legionów 3/7 (budynek stadionu piłkarskiego).
Telefon:  537 077 676, 22 602 09 95.

N.Z.O.Z. Dens Lux, Starachowice ul. Batalionów Chłopskich 6, 27-200 (budynek szpitala w Starachowicach).
Telefon:  41 273 90 98.

W gabinecie pełniącym dyżur pacjenci przyjmowani są w przypadkach nagłych.

Kontynuacja leczenia chorego zęba odbywa się już w gabinecie pracującym w trybie dziennym.

Szczegółowe informacje na temat pomocy medycznej podczas świat można znaleźć na stronie internetowej Świętokrzyskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w zakładce „Na ratunek” lub skorzystać z Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590.

Źródło: NFZ o. Kielce

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama