W nowym rozkładzie jazdy z 23 do 25 zwiększy się liczba pociągów obsługujących Kielce. Wzrośnie również komfort podróżowania. Liczba pociągów kategorii TLK zmniejszy się na rzecz składów kategorii IC. Dzięki wzmacnianiu floty PKP Intercity kolejnymi nowymi i zmodernizowanymi wagonami i elektrycznymi zespołami trakcyjnymi (EZT) w ramach największego w historii spółki programu inwestycyjnego, liczba połączeń IC z i do Kielc zwiększy się z 18 do 21.
Więcej pociągów połączy stolicę województwa świętokrzyskiego z Warszawą – będzie ich już 8. W maju na tory wyjedzie bowiem nowy skład IC Kinga, kursujący codziennie pomiędzy Krakowem i Warszawą przez m.in. Kielce i Radom. Połączenie będzie obsługiwane nowoczesnym EZT ED160 FLIRT
W trakcie obowiązywania nowego rozkładu kursujący pomiędzy Katowicami a Lublinem pociąg Sztygar zacznie być obsługiwany zmodernizowanym składem ED74, zmieniając kategorię z TLK na IC. Z funkcjonalności tych nowoczesnych pojazdów mogą już korzystać pasażerowie podróżujący składami IC Bolko, IC Jagiełło oraz IC Morcinek. Wszystkie zatrzymują się m.in. w Kielcach i Skarżysku-Kamiennej.
Dostosowanie do prac modernizacyjnych i zmiany w kursowaniu
Obowiązujący od 11 grudnia 2022 roku rozkład jazdy uwzględnia zmiany, które zapewnią optymalne kursowanie pociągów podczas modernizacji linii kolejowych. Kontynuacja prac modernizacyjnych na linii kolejowej nr 25 na odcinku Ostrowiec Świętokrzyski – Sandomierz wymusi zawieszenie w marcu 2023 r. kursowania jeżdżących na trasie Przemyśl – Warszawa – Przemyśl pociągów IC San oraz IC Witos. W zamian mieszkańcom województwa świętokrzyskiego zostanie udostępnione połączenie ze stolicą w postaci pociągu IC Rej, kursującego do i z Kielc.
Kontynuowane będą prace inwestycyjne na stacji Warszawa Zachodnia, które wpływają na kursowanie części pociągów jeżdżących do i z Warszawy. W związku z wprowadzeniem ruchu jednotorowego na linii średnicowej większość pociągów z i do Kielc będzie kursować przez stację Warszawa Śródmieście (do 11 marca 2023 r.) lub Warszawa Gdańska (od 12 marca).
Zakup biletów PKP Intercity i informacja dla podróżnych
Bilety PKP Intercity dostępne są w kasach na terenie całego kraju, w Centrach Obsługi Klienta na głównych dworcach, w automatach biletowych, a także przez Internet na stronie intercity.pl lub za pośrednictwem aplikacji IC Mobile Navigator.
PKP Intercity konsekwentnie rozwija sieć sprzedaży biletów i podróżni mogą je kupić również w aplikacji mobilnej KOLEO oraz na stronie koleo.pl, a także w aplikacji mPay i serwisie e-podróżnik.
Dokładne informacje na temat biletów i rozkładu jazdy przewoźnika pasażerowie uzyskają na stronie intercity.pl lub dzwoniąc pod nr 703 200 200 (opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto. Usługę świadczy PKP Intercity S.A.). Ponadto do dyspozycji pasażerów będą informatorzy mobilni. 11 i 12 grudnia br. na dworcach w największych miastach Polski (Warszawa, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Kraków, Katowice, Poznań, Wrocław) pomogą pasażerom ustalić dogodne przesiadki, znaleźć odpowiedni peron, a także będą służyć wszelką informacją pomocną w podróży.
Źródło:PKP Intercity
Napisz komentarz
Komentarze