Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 26 listopada 2024 22:30
Reklama
Reklama

eBOK – nowa usługa dla klientów Wodociągów

Skarżyskie Wodociągi przygotowały nowe narzędzie dla swoich klientów, które ma ułatwić i przyspieszyć korzystanie z usług MPWiK. Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta – bo o tym narzędziu mowa – to system, dzięki któremu załatwimy większość bieżących spraw w tej spółce bez wychodzenia z domu.
eBOK – nowa usługa dla klientów Wodociągów
eBOK – nowa usługa dla klientów Wodociągów

Platforma eBOK działa od 10 października i można ją znaleźć pod adresem: www.ebok.mpwik-skarzysko.eu

– Nad przygotowaniem funkcjonalności Elektronicznego Biura Obsługi Klienta pracowaliśmy od kilku miesięcy. W czasach, kiedy większość spraw urzędowych możemy załatwić zdalnie, chcieliśmy taką możliwość dać także naszym klientom. Zależało nam, by system, który wdrażamy, był intuicyjny, prosty, dostępny dla wszystkich. Stąd dość długi czas, jakiego potrzebowaliśmy by dopracować szczegóły, znaleźć ewentualne niedociągnięcia i wprowadzić ułatwienia. Teraz w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta załatwimy sprawy, które wcześniej wymagały wyjścia z domu i obecności w biurze MPWiK – mówi Łukasz  Żuchowski, prezes MPWiK w Skarżysku-Kamiennej.

Te sprawy to m.in. opłacenie faktury, kontrolowanie zużycia wody, odczyt poszczególnych wodomierzy, przegląd dokumentów, a nawet korespondencja z pracownikami MPWiK.

W systemie sprawdzimy komunikaty o ewentualnych pracach czy awariach, dokonamy zgłoszenia, zmienimy swoje dane. Wystarczy założyć konto, a potrwa to zaledwie kilka minut.

  1. Wchodzimy na stronę www.ebok.mpwik-skarzysko.eu lub klikamy zakładkę eBOK na stronie www.mpwik-skarzysko.eu.
  2. Wybieramy opcję „zarejestruj się”.
  3. W formularzu rejestracyjnym podajemy kolejno:

– identyfikator (numer klienta, znajdziemy go na fakturze)
– nazwisko i imię lub nazwę firmy, jeśli rejestrujemy konto przedsiębiorstwa
– numer ostatniej faktury
– adres poczty elektronicznej
– numer telefonu

  1. Wystarczy jeszcze zaakceptować regulamin, wyrazić zgodę na skorzystanie z usługi e-faktura i zdalne dodawanie odczytów – to zdecydowanie ułatwi szybkie załatwianie spraw w MPWiK.
  2. Ostatnim krokiem jest przepisanie ciągu cyfr z obrazka – to zabezpieczenie chroniące system przed fałszywymi kontami.
  3. Teraz pora na weryfikację naszych danych. Po rejestracji w ciągu 24h otrzymamy maila z zatwierdzeniem założenia konta wraz z danymi do logowania.

I gotowe. Od teraz możemy załatwiać sprawy zdalnie, bez wychodzenia z domu. Prosto, szybko, bez zbędnej zwłoki.

Kody QR na fakturach – po co?

Na fakturach wystawianych przez Wodociągi pojawiły się kody QR (kod jest symbolem graficznym złożonym z małych kwadracików). Służy do wykonywania szybkich przelewów poprzez smartfony z zainstalowaną aplikacją do czytania kodów QR. Aby zrealizować przelew z wykorzystaniem kodu, musimy:

  • uruchomić aplikację mobilną banku i wybrać opcję przelewu za pomocą zeskanowanego kodu. Zazwyczaj są one opisane jako „Zeskanuj i płać” lub „Przelew z kodem QR”, itp.,
  • następnie aparatem fotograficznym smartfonu skanujemy kod, który automatycznie wprowadzi wszystkie dane niezbędne do dokonania płatności,
  • pozostaje nam sprawdzić wprowadzone informacje i zatwierdzić transakcje.

Źródło: MPWiK w Skarżysku-Kamiennej

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama