Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 27 listopada 2024 13:37
Reklama
Reklama

Wysyłają wiadomości i próbują wyłudzić pieniądze podszywając się pod sprzedawców prądu

PGE Obrót przypomina o zasadach cyberbezpieczeństwa. Oszuści znów wysyłają wiadomości, w których próbują wyłudzić pieniądze lub dane osobowe, podszywając się pod sprzedawców prądu. Spółka z Grupy PGE apeluje o szczególną ostrożność i przypomina o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w komunikacji elektronicznej.
Wysyłają wiadomości i próbują wyłudzić pieniądze podszywając się pod sprzedawców prądu
Wysyłają wiadomości i próbują wyłudzić pieniądze podszywając się pod sprzedawców prądu

Działania cyberoszustów pojawiają się co jakiś czas. W przypadku podszywania się pod sprzedawców energii, konsumenci otrzymują wiadomość sms o rzekomej niedopłacie do rachunku za prąd, co może skutkować odcięciem dostaw energii. Podana w fałszywej wiadomości kwota najczęściej jest niewielka. Jednocześnie sms zawiera aktywny link do płatności internetowej.

W związku z tym, PGE Obrót prosi Klientów o zachowywanie ostrożności, a także o przekazywanie ostrzeżenia rodzinie oraz znajomym i pod żadnym pozorem nie klikanie w linki zawarte w podejrzanych wiadomościach elektronicznych.

PGE Obrót, podobnie jak inni sprzedawcy produktów i usług, wysyła do klientów wiadomości sms z przypomnieniem o terminach płatności. Jak je zweryfikować?
- W wiadomościach pochodzących od PGE Obrót zawsze podany jest nr klienta/nr faktury;
- Nigdy natomiast nie ma linków do płatności internetowych.

Sprzedawca energii z Grupy PGE podkreśla, że przypadki fałszywych wiadomości są na bieżąco monitorowane, a strony zawierające fałszywe linki na zlecenie PGE są blokowane. Działania oszustów są również zgłaszane do organów ścigania.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama