Jak to zrobić?
1. Wchodzimy na stronę Status sprawy.
2. Wprowadzamy podany identyfikator sprawy.
3. W statusie sprawy znajdujemy jeden z następujących komunikatów:
- Przyjęliśmy wniosek do realizacji
- Rozpatrujemy wniosek
- Karta EKUZ została wysłana pocztą
- Wniosek o EKUZ został rozpatrzony negatywnie – szczegółową informację zwrotną przesłaliśmy na wskazany adres
- Przesyłka z EKUZ została zwrócona przez Pocztę. Prześlemy ponownie po uzyskaniu poprawnego adresu.
Przy pierwszych dwóch statusach, gdy sprawa jest w toku, dostępna jest dodatkowa informacja o szacowanym czasie, w którym EKUZ zostanie wysłany pocztą. Czas ten wyliczamy na podstawie danych dotyczących aktualnej liczby złożonych w danym momencie wniosków i czasu niezbędnego na ich obsługę. Gdy NFZ wyśle EKUZ, otrzymujemy link do śledzenia przesyłki pocztowej na adres e-mail. Przypominamy, że wszystkie wnioski o EKUZ, które są składane za pośrednictwem IKP lub ePUAP, rozpatrują nie oddziały Wojewódzkie NFZ, ale Centrum Usług Wspólnych NFZ w Chełmie
WAŻNE
Okres, na jaki wydana została EKUZ, ustalany jest na podstawie danych, jakie Fundusz ma na temat ubezpieczenia danej osoby. Są to np. dane o zgłoszeniu do ubezpieczenia czy informacje o składkach na ubezpieczenie zdrowotne. Okres ten ustalany jest automatycznie i pracownik generujący EKUZ w CUW w Chełmie nie ma na niego wpływu.
Napisz komentarz
Komentarze