W Woli Kuczkowskiej na linii Kozłów – Koniecpol przejazd kolejowo-drogowy zyskał dodatkowe zabezpieczenia. Zamontowano monitoring. Przejazd jest wyposażony w rogatki oraz sygnalizatory świetlne i dźwiękowe, które informują o zbliżającym się pociągu. Kiedy pociąg najeżdża na czujniki umieszczone w torze, uruchamia się sygnalizacja oraz zamykają się rogatki.
W 5 miejscowościach: Włoszczowice, Czechów, Chruścice, Uników i Galów na linii Sitkówka Nowiny – Busko Zdrój zabudowane zostały nowe płyty przejazdowe i poprawiono stan toru. Podobne prace torowo-drogowe wykonano na 5 skrzyżowaniach na trasie Włoszczowice – Chmielów w m. Strzegom, Osiek k/ Staszowa, Świniary, Piaseczno, Stary Łążek. Na przejeździe we Włoszczowicach są dodatkowe urządzenia zabezpieczające: półrogatki, sygnalizacja świetlna i dźwiękowa oraz nowe oświetlenie. Monitoring rejestruje sytuacje na styku kolei i drogi.
Na świętokrzyskim odcinku trasy Kielce – Częstochowa – Fosowskie, w Wiernej Rzece, Wesołej i Woli Wiśniowej są nowe płyty przejazdowe i tory. Prace zapewniły płynny przejazd aut przez skrzyżowanie.
Na linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz w 2021 r. prace objęły 10 przejazdów. Poprawił się stan jezdni, gdyż zabudowane zostały nowe płyty przejazdowe. Na skrzyżowaniach w Starachowicach, Brodach Iłżeckich, Stawie Kunowskim i Kunowie wymienione zostały urządzenia sterowania ruchem. Poprawiono także stan dróg na dojazdach i toru oraz oznakowanie w rejonie przejazdów w Starachowicach i na odcinku między Dwikozami a Metanem. W kilku lokalizacjach jest jaśniejsze, energooszczędne oświetlenie, które ułatwia kierowcom i pieszym przejazd i przejście przez skrzyżowanie.
Na przejazdach kolejowo-drogowych w Końskich i Bliżynie na odcinku Skarżysko-Kamienna – Tomaszów Mazowiecki kierowcy płynniej przejeżdżają przez tory po zabudowie nowej nawierzchni przejazdowej i wykonaniu nowych dojazdów.
Dodatkowe zabezpieczenia w formie pasów akustyczno-wibracyjnych powstały w 2021 r. na dojazdach do 2 przejazdów: w m. Gnojno k. Chmielnika (linia Włoszczowice – Chmielów) i w m. Zagórze (linia Warszawa – Kraków). Przez wibracje, kierowca ma dodatkowy sygnał o zbliżaniu się do skrzyżowania z torem i zachowaniu szczególnej ostrożności.
Napisz komentarz
Komentarze