Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 26 listopada 2024 18:37
Reklama
Reklama

Łącznica Czarnca - Włoszczowa Północ zwiększy możliwości podróży koleją

Łącznica Czarnca – Włoszczowa Północ zwiększy możliwości podróży koleją. Połączy Centralną Magistralą Kolejową (linia nr 4) z linią Kielce – Fosowskie (linia 61). Ułożono już pierwszy odcinek toru. Inwestycja o wartości ponad 40 mln zł jest współfinansowana ze środków RPO Województwa Świętokrzyskiego.
Łącznica Czarnca - Włoszczowa Północ zwiększy możliwości podróży koleją
Łącznica Czarnca - Włoszczowa Północ zwiększy możliwości podróży koleją

Łącznica Czarnca – Włoszczowa Północ zwiększy możliwości przejazdu pociągów na terenie województwa świętokrzyskiego. Możliwa będzie bardziej atrakcyjna oferta połączeń międzyregionalnych m.in. w kierunku Warszawy i Łodzi. Przewidywany czas przejazdu pociągów w relacji Kielce – Warszawa to 2h 20 min.

Na trasie łącznicy ułożono już blisko 1 km nowego toru wzdłuż Centralnej Magistrali Kolejowej. Zaawansowana jest budowa obiektów inżynieryjnych. Budowany jest wiadukt kolejowy, który zapewni dobrą komunikację drogową. Przewidziano również dobre warunki środowiskowe. Nowe przepusty i przebudowywane obiekty m.in. most nad rzeką Jeżówka wzdłuż CMK zapewnią odpowiednie odwodnienie linii kolejowej i swobodną migrację płazów i małych zwierząt. Wykonawca formuje nasyp, na którym ułożony będzie tor. Do budowy nowej linii wykorzystywane jest blisko 6500 wywrotek ziemi i 9000 wywrotek kruszywa.

Łącznica będzie zelektryfikowana i przystosowana do ruchu dwukierunkowego. Zapewni przejazd pociągów pasażerskich z prędkością 100 km/h, a towarowych 80 km/h. W ramach inwestycji wybudowany zostanie nowy tor, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Oddanie trasy do eksploatacji jest planowane w drugiej połowie 2022 r.

Zadanie pn. „Budowa linii kolejowej nr 582 Czarnca – Włoszczowa Północ” jest realizowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego. Wartość projektu to ok. 42,8 mln zł, w tym dofinansowanie UE wynosi ponad 36 mln zł.
Termin realizacji robót budowlanych został zmieniony ze względu na rozszerzony zakres prac projektowych i wydłużony czas pozyskiwania decyzji administracyjnych.

 

źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama