Inspiracją do stworzenia kampanii społecznej „Możesz to zmienić” były wydarzenia z życia.
- W centrum Warszawy uratowałem dziewczynę od gwałtu. Nikt nie zareagował, uderzyło mnie to na tyle mocno, że wspólnie z przyjaciółmi postanowiliśmy stworzyć taką kampanię – mówi Paweł Dąbrowa.
Najpierw wybrano grupę docelową – osoby między 16 a 34 rokiem życia. Dalej zdecydowano, w jaki sposób do nich trafić. oprócz mediów tradycyjnych organizatorzy wykorzystali siłę mediów społecznościowych. Cały pomysł oparty był o możliwość reakcji. To widz decyduje, czy zaatakowana w spocie dziewczyna zostanie uratowana.
W efekcie Mimo braku wsparcia reklamowego akcja dotarła do blisko 10 mln odbiorców i została wybrana Kampanią Społeczną Roku 2015.
Tytuł Kampania Społeczna Roku przyznawany jest kampaniom kreatywnym, nowatorskim, ale również skutecznym. Jury brało pod uwagę m.in. strategię, działania PR, realizację, kreatywność i efektywność. Do konkursu zgłoszono w tej edycji 86 ofert, spośród których internauci wyselekcjonowali 5 ich zdaniem najlepszych akcji. Z nich jury wybrało numer jeden. W uzasadnieniu takiej decyzji czytamy: „Spot w bezpośredni sposób pokazuje, jak wiele zależy od indywidualnej decyzji odbiorcy.”
Gratulujemy i inicjatywy, i wyróżnienia!
Napisz komentarz
Komentarze