Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 01:54
Reklama

Straży nie ma, jest Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego

W Skarżysku 1 października likwidacja straży miejskiej stała się faktem. Jej obowiązki częściowo przejęło Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego.

Likwidacja straży miejskiej w Skarżysku jest częścią planu naprawczego mającego poprawić sytuację finansową miasta. Głównymi argumentami prezydenta Kröniga przemawiającymi za takim rozwiązaniem były oszczędności i niezadowolenie mieszkańców z pracy straży. Uchwała została przegłosowana na sesji miejskiej w kwietniu.

Jej dotychczasowe obowiązki przejęło Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, które, jak podkreśla Robert Pajek, będzie starało się objąć maksymalną liczbę zadań.

- Od 1 października telefony po straży miejskiej nadal są czynne, mieszkańcy nadal mogą dzwonić i zgłaszać problemy. Jesteśmy także w trakcie rozmów z gminami ościennymi. Chcielibyśmy nawiązać takie ogólne porozumienie, aby nadać urzędnikom uprawnienia straży miejskiej.

Sześciu byłych strażników znalazło zatrudnienie w urzędzie miasta.

- W dniu dzisiejszym przekazaliśmy samochód do miejscowej agencji reklamowej po to, aby został przystosowany do biura.

Pozostały sprzęt także ma zostać wykorzystany, póki co planowana jest inwentaryzacja. Skutery i rowery prawdopodobnie będą użyte do nauki dzieci w Miasteczku Ruchu Drogowego.

W Biurze Bezpieczeństwa trwają prace organizacyjne, przypisywanie obowiązków i właśnie dysponowanie sprzętem. Likwidacja przynieść ma oszczędności ponad miliona złotych w skali roku.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama