Jedną z ważniejszych inwestycji, która jest realizowana w tym roku to przebudowa mostu w Tyńcu o długości ponad 21 metrów. Pieniądze na te inwestycje pochodzą z rezerwy Ministerstwa Rozwoju Infrastruktury.
- Inwestycja w Tyńcu dotyczy przebudowy mostu, w celu zabezpieczenia, podniesienia nośności obiektu. Co jakiś czas te konstrukcje powinny być modernizowane – powiedział starosta jędrzejowski, Edmund Kaczmarek.
- To jest kapitalny remont mostu plus drogi asfaltowej o długości prawie 1.5 km i 500 m chodnika – dodał Marek Grad, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Jędrzejowie.
Dyrektor Zarządu Dróg zapewnia, że obiekt zostanie oddany w terminie, czyli do końca września. Jednak po drodze wystąpiły pewne utrudnienia.
- Nie byłoby ich, gdyby nie żniwa. Jest kłopot z przejazdem kombajnów. Ale na czas przejazdu przerywane są prace. Odbywa się to 2-3 razy dziennie – powiedział dyrektor Grad.
Kolejną inwestycją jest budowa od podstaw ostatniego, drewnianego mostu na terenie powiatu, a dokładnie w Mstyczowie na rzece Mierzawie. Przede wszystkim poprawi to bezpieczeństwo tamtejszych mieszkańców.
- To ostatni drewniany most. Przebudowywany jest ze środków popowodziowych z 2010 roku. Udało się pozyskać 100% środków na jego wykonanie – powiedział starosta Kaczmarek.
Pieniądze na ten most pochodzą z promes przyznawanych przez wojewodę świętokrzyskiego Bożentynę Pałkę-Korubę. Wartość inwestycji to 245 tysięcy. Z końcem sierpnia wykonawca odda już cały obiekt do użytku.
W sumie powiat jędrzejowski odbudował 11 mostów. Starosta zakłada, by co roku wyremontować przynajmniej jeden most. Zaznacza, że w całym powiecie jest ich ponad 80. Jeśli chodzi o inwestycje typowo drogowe, to powiat przebudowuje obecnie drogę od miejscowości Brzegi do miejscowości Lipy do granicy z powiatem pińczowskim. Prace trwają od połowy maja. Modernizacja tej drogi to koszt ponad 2 mln zł.
- Położono już asfalt na odcinku ponad 2.5 kilometrowym, chodniki, rampy i zatoki autobusowe. Jest to dosyć spory zakres i termin realizacji jest do 15 sierpnia, także obiekt jest na ukończeniu - dodał Marek Grad.
W tym miejscu jest ciągły ruch samochodów tranzytowych. Mieszkańcy protestowali chcąc pozbyć się ciężarówek, ale jedynym rozwiązaniem było poszerzenie drogi, w celu poprawy bezpieczeństwa użytkowników.
Napisz komentarz
Komentarze