12 grudnia odbyło się oficjalne przekazanie sprzętu i wyposażenia pracowni, w które wzbogacone zostały trzy placówki z naszego regionu. Ma ono posłużyć uczniom wybierającym nowy kierunek kształcenia – technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej.
- Ten projekt, można powiedzieć pilotażowy, powinien być kontynuowany już ze środków przyszłej perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020. Wiele sobie obiecujemy po tym, jak młodzież będzie się kształciła z wykorzystałem tego wyposażenia i tego sprzętu – mówi Tomasz Janusz, zastępca dyrektora Departamentu Polityki Regionalnej w Urzędzie Marszałkowskim.
- Dla nas jest to wyjątkowy dzień. Jesteśmy szczęśliwi i zadowoleni, że zostaliśmy wyróżnieni i możemy wzbogacić swoje pomoce dydaktyczne dla nowego kierunku kształcenia. W swojej ofercie edukacyjnej posiadamy ten kierunek i zrobimy wszystko, co w naszej mocy, żebyśmy mogli kształcić na tym kierunku i pozyskać sobie młodzież – mówi Halina Kołodziejczyk, dyrektor Zespołu Szkół nr 2 w Chęcinach.
O wyposażeniu i sprzęcie, jaki dostała szkoła, opowiedział nam nauczyciel z Zespołu Szkół nr 2 w Chęcinach.
- W skład tej pracowni wchodzi zestaw kolektorowy słoneczny oraz zestaw modułu fotowoltaicznego. Ponadto szereg specjalistycznego oprzyrządowania do montażu układów solarnych – różnego rodzaju wyginarki, narzynarki, piły mechaniczne, kompresory, układy elektryczne, zaciski i zgrzewarki – opowiada Tomasz Głogowski, nauczyciel z Zespołu Szkół nr 2 w Chęcinach.
Oprócz praktycznego sprzętu, szkoła otrzymała również nowoczesne wyposażenie sali informatycznej.
- Dzięki projektowi otrzymaliśmy również w pełni wyposażoną pracownię multimedialną, w skład której wchodzi wiele komputerów, drukarki, ploter oraz specjalistyczne oprogramowanie – mówi Tomasz Głogowski.
Od września Zespół Szkół nr 2 w Chęcinach bierze udział w programie unijnym PWP „Mój nowy zawód w zielonej gospodarce” i prowadzi szereg działań oraz zajęć promujących nowy kierunek kształcenia. Doposażenie pracowni ma na celu odnowę kształcenia zawodowego w regionie, tak aby potrzeby rynku pracy były odzwierciedlone przez system edukacji.
Napisz komentarz
Komentarze