Zanim rozpoczęto zajęcia, na których dzieci wcielały się w lektorów bajek, zaprezentowano film pt.: „Podróże Bratka. Już jestem samodzielnym, czyli dlaczego warto być wyspanym”. Film przedstawia głównego bohatera, który opowiada o celu swoich spotkań z dziećmi. Bratek zachęca do robienia kącików czytelniczych, gdzie - jak zaświadcza - będzie mieszkać i słuchać bajek czytanych przez dzieci.
W czasie realizacji programu przeczytano trzy bajki: „O tym, jak Pola zasnęła na zajęciach”, „O tym, jak zaprzyjaźnić się z książką” oraz „O tym, czy samosie może samo przebywać w szkole”. Po tym, jak bajki zostały odczytane, zadawano pytania związane z ich treścią. Celem tego było sprawdzenie poziomu zrozumienia bajek. Dzieci z chęcią udzielały odpowiedzi. Każdy z uczestników zajęć otrzymał pamiątkowy dyplom. Najmłodsi bardzo polubili Bratka, co znalazło wyraz w kolorowych pracach, które wykonały.
Celem akcji jest nie tylko zachęta najmłodszych do czytelnictwa, ale również zwiększenie gotowości do podjęcia nauki w szkole przez dzieci z klas zerowych.
Napisz komentarz
Komentarze