Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 20 września 2024 18:39
ZOBACZ:
Reklama
Reklama

Jak pozycjonować sklep internetowy? Podstawowe informacje

Konkurencja pomiędzy sklepami internetowymi jest naprawdę zażarta i z roku na rok rośnie. Wiedzieć jednak trzeba, że równie dynamicznie wzrasta liczba klientów w e-commerce, co sprawia, że zwyczajnie jest o co walczyć, gdy prowadzi się sklep internetowy. Nie od dziś wiadomo, że podstawą internetowej reklamy jest skuteczne pozycjonowanie. Na czym to polega i jak skutecznie pozycjonować swój sklep internetowy w Google?
Jak pozycjonować sklep internetowy? Podstawowe informacje
Jak pozycjonować sklep internetowy? Podstawowe informacje

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie sklepów internetowych opiera się na szeregu różnorodnych działań, które zmierzają do zwiększenia widoczności danej strony w najpopularniejszej obecnie wyszukiwarce internetowej, czyli w Google. Pamiętać jednak trzeba, że tego rodzaju promocja sklepu w wyszukiwarce nie jest procesem łatwym, szybkim i dającym natychmiastowe efekty. Szereg czynności, które składają się na promocję SEO, to działania długofalowe, które wymagają sporej cierpliwości.

Jakie korzyści przynosi sklepom internetowym pozycjonowanie?

Z jakiego powodu pozycjonowanie e-commerce jest tak potrzebne? Jakie korzyści daje pozycjonowanie w wyszukiwarce, które mogą pozytywnie wpłynąć na działanie strony internetowej? Do głównych zalet takiej promocji sklepu internetowego zaliczyć można:

  • Widoczność strony w wyszukiwarce - brak pozycjonowania sprawi, że strona nie będzie się pokazywała w wynikach wyszukiwania,
  • Możliwość zbudowania wartościowego ruchu na stronie,
  • Zwiększenie liczby konwersji,
  • Poprawa rozpoznawalności marki,
  • Budowa wizerunku sklepu i marki,
  • Zwiększenie liczby pozyskiwanych klientów.

Wszystkie działania związane z pozycjonowaniem sklepu internetowego w wyraźny sposób wpływać będą na jego rentowność i przynoszone zyski. Brak odpowiednich działań w tym kierunku spowodować może brak konkurencyjności na rynku i w efekcie tego zamknięcie sklepu i zakończenie jego działalności.

Podstawowe działania, jakie należy podjąć, by promować sklep internetowy w wyszukiwarce Google

Promocja sklepu w wyszukiwarkach internetowych, powinna rozpocząć się od wybrania celu, który chce się osiągnąć. Należy więc określić, czy będziemy zmierzać do zwiększenia sprzedaży, poprawy ruchu na stronie, pozyskania nowych klientów czy poprawy zasięgu i świadomości marki.

Drugim krokiem jest ustalenie grupy docelowej, do której kierować się będzie działania promocyjne. Google daje naprawdę duże możliwości w zakresie określania docelowego odbiorcy naszych reklam = ustalić można nie tylko jego wiek i płeć, lecz także zainteresowania, lokalizacje lub wcześniejsze interakcje. Dzięki temu możliwe jest wyświetlanie reklam tym odbiorcom, którzy faktycznie będą nimi zainteresowani.

Nie bez znaczenia jest także to, ile konkretnie chce się przeznaczyć na promocje. Określenie budżetu jest krokiem trzecim, który jest niezbędny przed rozpoczęciem konkretnych działań.

Chcesz wiedzieć więcej? Jak samodzielnie pozycjonować swój sklep internetowy? - Wejdź: Jak pozycjonować sklep internetowy? Poradnik | Sempire

Lista szczególnych czynności jakie są wykonywane w ramach pozycjonowania sklepu internetowego:

  • Analiza słów kluczowych: Przeprowadzenie badania słów kluczowych, które będą miały wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego. Wyszukanie słów kluczowych o wysokim potencjale, związanych z ofertą sklepu.
  • Optymalizacja treści: Dostosowanie zawartości strony sklepu internetowego do wybranych słów kluczowych. Optymalizacja tytułów, opisów, nagłówków, treści kategorii i produktów. Ważne jest zachowanie równowagi między optymalizacją a czytelnością treści dla użytkowników.
  • Poprawa struktury URL: Skrócenie adresów URL oraz dodanie w nich słów kluczowych.
  • Poprawa metadanych: Optymalizacja tytułów stron oraz metaopisów, aby były zgodne z wybranymi słowami kluczowymi. Meta-dane powinny być atrakcyjne dla użytkowników i zachęcać do kliknięcia w wynikach wyszukiwania.
  • Tworzenie unikalnych i wartościowych treści: Regularne publikowanie bloga lub sekcji informacyjnej na stronie sklepu internetowego. Tworzenie artykułów i wpisów, które są interesujące dla użytkowników i pozycjonują się w wynikach wyszukiwania.
  • Link building: Zdobywanie naturalnych i wysokiej jakości linków prowadzących do strony sklepu internetowego. Można to osiągnąć poprzez publikację treści na zewnętrznych stronach, udział w branżowych katalogach i aktywność na portalach społecznościowych.
  • Optymalizacja szybkości ładowania: Dbanie o to, aby strona sklepu internetowego ładowała się jak najszybciej. Zmniejszenie rozmiaru zdjęć i plików, minimalizacja kodu oraz wykorzystanie cache przyczyniają się do poprawy szybkości witryny.
  • Mobile-first: Upewnienie się, że strona sklepu internetowego jest responsywna i dobrze wygląda na urządzeniach mobilnych. Posiadanie przyjaznego dla użytkowników i zoptymalizowanego interfejsu mobilnego jest ważne dla pozycjonowania.
  • Monitorowanie konkurencji: Śledzenie działań konkurencji, analiza ich strategii i dostosowywanie własnych działań w celu utrzymania i poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania.
  • Analiza danych i raportowanie: Regularne sprawdzanie statystyk ruchu na stronie sklepu internetowego, takich jak liczba odwiedzin, pozycja w wynikach wyszukiwania, wskaźniki konwersji itp. Przygotowywanie raportów, które pomagają zrozumieć efektywność prowadzonych działań SEO.

Podsumowanie - Jak pozycjonować sklep internetowy? Podstawowe informacje

Nowe technologie wymagają od przedsiębiorców zupełnie nowych działań. Internet jest miejscem dającym naprawdę wielkie możliwości, lecz jedynie tym, którzy potrafią umiejętnie się w nim poruszać. Pozycjonowanie stron internetowych to trudne i niekiedy bardzo czasochłonne zadanie, lecz przynoszące naprawdę rewelacyjne efekty sprzedażowe. Warto zadbać o ten aspekt prowadzenia biznesu, aby możliwe było osiąganie znaczących sukcesów.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama