Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 20 września 2024 14:42
ZOBACZ:
Reklama
Reklama

Informator pacjenta miesiąc później

Zintegrowany Informator Pacjenta, który daje dostęp m. in. do listy udzielanych nam świadczeń, ma już miesiąc. Okazuje się, że pacjenci docenili jego zalety, bo chętnie odwiedzają NFZ, by pobrać hasło i login, umożliwiające korzystanie z systemu. Przy okazji wykryli sporo nieścisłości, jak np. zabieg wycięcia wyrostka, opłacony przez NFZ, któremu się nie poddali.

Po pierwszym miesiącu w województwie świętokrzyskim, dostęp do Zintegrowanego Informatora Pacjenta, uzyskało prawie 8 tysięcy osób. Kolejne 2,5 tysiąca złożyło wnioski. Teraz muszą osobiście zgłosić się do siedziby NFZ po login i hasło, umożliwiające korzystanie z systemu.

Jak zapewnia rzecznik, mimo dużego zainteresowania, dzięki specjalnym stanowiskom obsługującym wyłącznie pacjentów w sprawie ZIP, w NFZ nie należy obawiać się kolejek. Ponadto od 3 tygodni działa również mobilne stanowisko ZIP. Pracownicy NFZ odwiedzają urzędy, zakłady pracy, by umożliwić jak największej liczbie pacjentów skorzystanie z systemu.

Przypomnijmy, że w elektronicznym informatorze znajdziemy m. in. listę udzielonych nam świadczeń, zrealizowanych recept i kosztów, jakie za nasze leczenie poniósł NFZ. Pacjenci nie raz znajdują również nieścisłości. Do NFZ dotarło już w tej sprawie kilkanaście sygnałów.

Dla ułatwienia na stronie NFZ znajduje się gotowy formularz skargi, który wystarczy wypełnić i dostarczyć do funduszu.

Przez miesiąc funkcjonowania informator tylko raz uległ awarii.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama