W sesji brali udział przedstawiciele PKS II, którzy poprosili wcześniej także o możliwość zabrania głosu. Na początek dyrektor biura planowania przestrzennego tłumaczył najważniejsze założenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu w rejonie dworca, który ma chronić charakterystyczny spodek. Granice planu to trójkąt wyznaczony ulicami: Czarnowską, 1 Maja i budowaną Gosiewskiego. W bliskim sąsiedztwie dworca umiejscowiono obiekt handlowy.
Artur Hajdorowicz stwierdził, że zasadnicza w całej sprawie jest odpowiedź na pytanie, czy chcemy chronić dworzec PKS z charakterystycznym UFO, czy też nie.
Po tej prezentacji, w imieniu PKS II, czyli nowego właściciela wystąpił Rafał Trusiewicz. Zarzucił miastu brak chęci dialogu i przekonywał, że dworce się nie bilansują, jeżeli nie mają części handlowej oraz że zadaniem miejskiego planu nie jest wcale ochrona dworca, a niedopuszczenie do komercyjnego wykorzystania tego terenu.
Jak mówił reprezentant PKS II, plan miejski jest nierealny, doprowadzi do niszczenia dworca i uniemożliwi nakłady inwestycyjne w tym miejscu. Zaprzeczył także informacjom, że PKS II chce dworzec zburzyć.
Radni z kolei dopytywali, co stanie się jeśli miejskiego planu zagospodarowania nie przyjmą i czym tak naprawdę jest Zintegrowane Centrum Komunikacyjne, które inwestor chce uruchomić. Zdaniem miasta, należałoby to doprecyzować.
Ostatecznie 15 głosami za radni przyjęli proponowany przez miasto miejscowy plan zagospodarowania. Przeciw opowiedziało się 3 radnych PSL i 5 PO.
Najbliższe dni pokażą, czy w tej sprawie możliwy będzie jeszcze dialog pomiędzy miastem a inwestorem.
Reklama
Plan dla PKS przyjęty
Powracamy do czwartkowej sesji rady miasta. Tym razem pokażemy, jak wyglądała dyskusja nad uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu „Kielce Śródmieście, Czarnowska, Żelazna – PKS”.
- 26.07.2013 12:08
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze