Największymi orędownikami powstania podziemnego przejazdu dla samochodów i przejścia dla pieszych byli Marzena Okła – Drewnowicz i marszałek Jan Maćkowiak.
Posłance PO Marzenie Okle – Drewnowicz udało się do Skarżyska ściągnąć wiceministra infrastruktury ds. kolei. Minister Sławomir Żałobka powiedział wówczas:
- Inwestycja szacowana jest na kwotę 26 milionów złotych. Prace powinny zostać sfinalizowane wraz z zakończeniem Krajowego Programu Kolejowego.
Wróćmy do teraźniejszości. Wiadomo, że szefowa świętokrzyskiej PO otrzymała potwierdzenie inwestycji z ministerstwa.
- Ja dalej pilnuję tej inwestycji. Dostałam potwierdzenie, że tunel jest na liście podstawowej i są zabezpieczone środki – mówiła Marzena Okła – Drewnowicz.
Okła – Drewnowicz duże wsparcie w sprawie powstania tunelu w Skarżysku ma w Urzędzie Marszałkowskim.
- Trzeba mieć trochę śmiałości. Przejście dla pieszych nie załatwi problemu. Problemem jest brak komunikacji samochodowej pomiędzy osiedlem Przydworcowe, a resztą miasta po jednej stronie torów, a dzielnicą Dolna Kamienna po drugiej stronie. Dzisiaj w Narodowym Programie Kolejowym mamy zapisane, że tunel samochodowo – pieszy powstanie w Skarżysku – powiedział przed naszą kamerą wicemarszałek, Jan Maćkowiak.
Gdzie powstanie ten tunel? To pytanie wydaje się być dzisiaj na czasie.
- Zleciliśmy opracowanie koncepcji na przygotowanie najbardziej optymalnego przejścia samochodowo – pieszego. Do końca września lub do połowy października mamy dostać trzy propozycje. Wtedy zdecydujemy, którą wybierzemy – poinformowała Anna Leżańska, członek zarządu powiatu skarżyskiego.
Leżańska potwierdziła także duże zaangażowanie w projekt kolei. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że najbardziej prawdopodobną lokalizacją tunelu będzie teren za pocztą. To właśnie tam miałby powstać węzeł, który pozwoliłby w bezpieczny sposób rozładować ruch.
Do oficjalnego ogłoszenia miejsca powstania tunelu musimy jeszcze trochę poczekać. Ważne, że taki tunel powstanie i będzie angażował naprawdę marginalne środki samorządów. W zdecydowanej większości inwestycja będzie sfinansowania ze środków unijnych i z pieniędzy PKP PLK.
Napisz komentarz
Komentarze