Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 21:08
Reklama

Usuń azbest z pomocą budżetu gminy

Z początkiem roku ruszył w Jędrzejowie kolejny nabór wniosków na dofinansowanie demontażu, transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest. Wypełnione dokumenty należy składać w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Jędrzejowie do marca.

Corocznie na terenie Jędrzejowa około czterdziestu do pięćdziesięciu osób decyduje się na wymianę pokryć dachowych zawierających azbest z własnej posesji. Również w tym roku można już składać wnioski o dofinansowanie na demontaż, transport i unieszkodliwienie odpadów przez osoby fizyczne posiadające budynki mieszkalne lub gospodarcze pokryte azbestem.

- Jak co roku, gmina Jędrzejów uruchamia program utylizacji wyrobów zawierających azbest z terenu nieruchomości prywatnych. Założeniem programu jest całkowite dofinansowanie demontażu, transportu i utylizacji azbestu – mówi Wojciech Abramowicz, naczelnik Wydziału Rolnictwa i Gospodarki Gruntami w Urzędzie Miasta w Jędrzejowie.

Wnioski przyjmowane są w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Jędrzejowie od początku stycznia do 10 marca 2016 roku. Decyzja o demontażu w dużej mierze zależy od kosztów nowego pokrycia dachowego.

- Gmina nie może sfinansować nowego pokrycia dachowego. Wiemy, że jest to znaczący i decydujący czynnik mający wpływ na decyzję o usunięciu azbestu z terenu nieruchomości, ale nie możemy naruszać prawa, w związku z tym robimy to, co możemy, czyli finansujemy całkowicie demontaż, transport i ostateczną utylizację – mówi Wojciech Abramowicz.

Z budżetu Jędrzejowa na realizację zadania gmina przeznaczy 50 tysięcy złotych z pomocą Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama