Corocznie na terenie Jędrzejowa około czterdziestu do pięćdziesięciu osób decyduje się na wymianę pokryć dachowych zawierających azbest z własnej posesji. Również w tym roku można już składać wnioski o dofinansowanie na demontaż, transport i unieszkodliwienie odpadów przez osoby fizyczne posiadające budynki mieszkalne lub gospodarcze pokryte azbestem.
- Jak co roku, gmina Jędrzejów uruchamia program utylizacji wyrobów zawierających azbest z terenu nieruchomości prywatnych. Założeniem programu jest całkowite dofinansowanie demontażu, transportu i utylizacji azbestu – mówi Wojciech Abramowicz, naczelnik Wydziału Rolnictwa i Gospodarki Gruntami w Urzędzie Miasta w Jędrzejowie.
Wnioski przyjmowane są w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Jędrzejowie od początku stycznia do 10 marca 2016 roku. Decyzja o demontażu w dużej mierze zależy od kosztów nowego pokrycia dachowego.
- Gmina nie może sfinansować nowego pokrycia dachowego. Wiemy, że jest to znaczący i decydujący czynnik mający wpływ na decyzję o usunięciu azbestu z terenu nieruchomości, ale nie możemy naruszać prawa, w związku z tym robimy to, co możemy, czyli finansujemy całkowicie demontaż, transport i ostateczną utylizację – mówi Wojciech Abramowicz.
Z budżetu Jędrzejowa na realizację zadania gmina przeznaczy 50 tysięcy złotych z pomocą Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach.
Napisz komentarz
Komentarze