System sms-owego powiadamiania mieszkańców o zagrożeniach, strona internetowa z najważniejszymi informacjami dotyczącymi bezpieczeństwa w mieście, rozbudowa i ulepszenie systemu monitoringu – to jedne z inicjatyw, podjętych przez Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego w Urzędzie Miasta.
Przed Biurem Bezpieczeństwa stoją między innymi zadania, związane z likwidacją w Skarżysku Straży Miejskiej. Od 1 września to właśnie ten wydział Urzędu Miasta przejmie w maksymalnym zakresie dotychczasowe obowiązki strażników miejskich. W tym celu Biuro Bezpieczeństwa już nawiązuje współpracę z policją, starostwem powiatowym, czy jednostkami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo w ościennych gminach.
- Chcemy tworzyć jedną, spójną politykę bezpieczeństwa na terenie powiatu. Wiadomo, że główną jednostką odpowiedzialną za bezpieczeństwo w mieście jest nasza policja, my jako urząd miasta, jesteśmy zobligowani do wspierania i maksymalnego aktywizowania społeczności lokalnej - mówi Robert Pajek, kierownik Biura Bezpieczeństwa.
O tym i o wielu innych w programie tuż po Wiadomościach.
Napisz komentarz
Komentarze