Zjawisko paragonów niefiskalnych pojawia się głównie w branży gastronomicznej, w której klienci często otrzymują tzn. rachunek lub paragon kelnerski.
Każdy paragon musi zawierać elementy, charakterystyczne dla tego typu dokumentu, a w tym: centralnie umieszczony napis „paragon fiskalny”, NIP wystawcy, jego adres i nazwę, nazwę towaru albo świadczonej usługi, cenę oraz logo i numer unikatowy kasy.
Akcja skierowana jest w największej mierze do klientów, bo to właśnie oni dostają paragony i mogą je sprawdzić. Zarówno w przypadku niewydania dokumentu sprzedaży, jak i w przypadku paragonu niefiskalnego to konsument płaci podatek zawarty w cenie towaru lub usługi, a ten, jeśli sprzedawca jest nieuczciwy, nie zawsze trafia do budżetu państwa.
Dla uczciwych przedsiębiorców przygotowano w ramach akcji, materiały informacyjne do pobrania, czyli plakat i baner internetowy.
Napisz komentarz
Komentarze