Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 16:31
Reklama

Nieprzewodnik Buska-Zdroju

2 sierpnia stowarzyszenie „Młode Busko” zainaugurowało innowacyjny projekt „nieprzewodnik”, którego jednym z głównych zadań jest promocja Buska – Zdroju.

Organizatorzy chcą pokazać młodym mieszkańcom Buska – Zdroju, głównie w wieku od 13 do 19 lat, w jaki sposób mogą kreatywnie spędzać czas, a co najważniejsze, to uczestnicy będą mieć decydujący wpływ na ostateczny kształt i wymowę mapy.

- W ramach nieprzewodnika będą organizowane warsztaty filmowe, dźwiękowe, questingowe i fotograficzne. Efektem powstania nieprzewodnika będzie spot reklamujący Busko – Zdrój, cztery trasy questingowe i aplikacja mobilna na smartfony. Wszyscy mieszkańcy i turyści przyjeżdżający do Buska – Zdroju będą mogli korzystać z naszej aplikacji i w nietypowy sposób zwiedzać miasto, jego centrum oraz najbardziej atrakcyjne okolice – mówi Łukasz Szumilas, prezes stowarzyszenia „Młode Busko”.

Podczas pierwszego, niedzielnego spotkania uczestnicy mogli zobaczyć film Konrada Gęcy pod tytułem „Sztuka Wyborów”, który podejmuje temat życia w Busku – Zdroju, a także zapoznali się z trenerami warsztatów. Jednym z nich jest reżyser filmu, odpowiadający za część dźwiękową.

- Chodzi nam o to, żeby pokazać, że poprzez dźwięk można opowiadać historie, że dźwięk to nie tylko rozrywka. Jest to też sytuacja otwarta, z tego względu, że użytkownik może chodzić w obrębie jakiejś przestrzeni, gubić się, sam wybiera sobie trasę. Krajobraz w relacji z wgranym dźwiękiem tworzy nowe narracje, które są w różny sposób odbierane – mówi Konrad Gęca, trener warsztatów dźwiękowych.

Zadaniem takiej aplikacji będzie podniesienie poziomu wiedzy i świadomości turystów oraz mieszkańców na temat historii miasta.

- Jest to taki innowacyjny produkt. W Polsce są tylko 3 nieprzewodniki. Odbiegają one od konwencji typowego przewodnika, w którym wszystko jest opisane. Wchodzimy w przestrzeń, w której pojawiają się różne dźwięki. Możemy nieraz zostać zaskoczeni przez otoczenie dźwiękowe – mówi Łukasz Szumilas, prezes stowarzyszenia „Młode Busko”.

Idea nieprzewodnika miejskiego przybyła do Polski dzięki Marcinowi Barskiemu, który na warsztatach w Belgii zetknął się z taką inicjatywą, wprowadzaną w innych krajach Europy.
Wirtualny spacer to aplikacja realizowana z Funduszu Inicjatyw Obywatelskich, finansowana przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama