Zespół Szkoły Podstawowej nr 2, Przedszkola i Gimnazjum w Zagnańsku w 2013 roku otrzymał dofinansowanie od Komisji Europejskiej w wysokości 20.000 euro na realizację dwuletniego projektu Comenius: "Przedszkolaki z inicjatywą - świat bajek krainą magicznych spotkań z wartościami". Co ważne przedszkole jako jedyne otrzymało taki grant w województwie świętokrzyskim.
- Koordynatorem projektu jest Turcja, my jesteśmy w projekcie członkiem. Ewaluujemy ten projekt już dzisiaj u nas i jesteśmy dumni, bo to kolejny projekt, jaki realizujemy w naszej szkole, również z wymiany międzynarodowej. Tym razem sięgnęliśmy do najmłodszych - powiedziała Marzanna Moćko, dyrektor Zespołu Szkoły Podstawowej nr 2, Przedszkola i Gimnazjum.
W ramach projektu przedszkolaki współpracowały z krajami partnerskimi, m.in. z Litwą, Estonią, Hiszpanią czy Turcją, poznawały ich kulturę, integrowały się, poznawały również ważne wartości, takie jak przyjaźń czy tolerancja. Działania w ramach projektu przyczyniły się także do rozwoju poczucia inicjatywy, kreatywności i przedsiębiorczości u dzieci, zorganizowano wystawę prac dziecięcych i przedstawienia teatralne.
- Fantastyczny projekt. Ja uwielbiam ten etap edukacyjny. Przedszkola są najważniejszym etapem edukacyjnym, bo tutaj się kształtuje pewien system wartości, ale również ich zainteresowanie szkołą, bądź zniechęcenie do tego, że uczenie się może być przyjemne i piękne i można się przy tym dobrze bawić - powiedziała Małgorzata Muzoł, świętokrzyski kurator oświaty.
W uroczystym podsumowaniu projektu uczestniczyły przede wszystkim dzieci i ich nauczyciele oraz goście z zagranicy, ale także rodzice, którzy bardzo mocno zaangażowali się w działania. Na ten ważny dzień najmłodsi przygotowali występy prezentujące kulturę każdego z partnerskich krajów oraz spektakl teatralny Szewczyk Dratewka w języku angielskim.
Zaangażowanie przedszkola i ciężką pracę całej placówki doceniły również władze województwa, powiatu i samorządowcy.
Dzięki dwuletniemu projektowi Comenius zorganizowano także tematyczne wydarzenia, takie jak „tydzień hiszpański”, „tydzień grecki”, „tydzień włoski”, podczas których dzieci zapoznawały się z językami obcymi, odmienną kulturą i zwyczajami. Nauczyciele, którzy mieli szansę przebywać w delegacji na wizytach partnerskich w innych krajach, po powrocie przekazywali dzieciom dodatkową wiedzę.
Napisz komentarz
Komentarze