Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 22 grudnia 2024 02:10
Reklama
Reklama
Reklama

Skarżysko-Kamienna – Sandomierz: Szybsze połączenia po zmodernizowanych torach

Już w niedzielę (15 grudnia) pociągi ponownie dojechały do Sandomierza od strony Skarżyska-Kamiennej. Tym samym zakończyły się zasadnicze prace przy modernizacji linii kolejowej nr 25 w województwie świętokrzyskim. Przebudowane stacje i przystanki, podniesiona prędkość pociągów, przeszło 100 km wymienionych torów, nowa sieć trakcyjna, a także 108 wybudowanych obiektów inżynieryjnych – to efekty inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za przeszło 678 mln zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
  • Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Skarżysko-Kamienna – Sandomierz: Szybsze połączenia po zmodernizowanych torach

W ubiegłym tygodniu przeprowadzone zostały testy obciążeniowe nowego mostu kolejowego nad rzeką Trześniówką, a w tym zakończyły się prace przy regulacji sieci trakcyjnej i odbiory. Linia kolejowa 25 na odcinku Dwikozy – Sandomierz jest gotowa do eksploatacji. Oznacza to zakończenie modernizacji szlaku łączącego jedne z najważniejszych miast województwa świętokrzyskiego. Wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy pociągi ponownie pojechały pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Sandomierzem.
 

- Otwarcie tego odcinka linii kolejowej nr 25 to zwiększenie potencjału transportu towarów na wschód Polski. Dzięki modernizacji infrastruktury pasażerskiej, przewoźnicy będą mieli możliwość rozwoju połączeń regionalnych w przyszłości – mówi Piotr Malepszak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
 

- Ten ważny szlak kolejowy przeszedł kompleksową modernizację. Nowe mosty kolejowe i inne elementy infrastruktury zapewnią długotrwałe użytkowanie tej linii zarówno w ruchu pasażerskim, jak i towarowym – mówi Piotr Wyborski, Prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
 

Projekt realizowany przez PLK SA pozwolił na przyspieszenie pociągów pasażerskich do 120 km/h, a towarowych do 80 km/h. Podróżni korzystają ze zmodernizowanych stacji i przystanków m.in. w Starachowicach, Ostrowcu Świętokrzyskim, Jakubowicach, Wąchocku i Kunowie. W sumie 35 peronów dostosowaliśmy do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Z podwyższonych platform łatwiej jest wsiadać do pociągów. Ponadto zwiększyliśmy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym dzięki modernizacji urządzeń na przejazdach kolejowo-drogowych. W ramach inwestycji wymieniliśmy w sumie 105 km torów i 108 obiektów inżynieryjnych. Zadanie obejmowało również wymianę sieci trakcyjnej i systemu sterowania ruchem pociągów na 9 stacjach. Wykonane prace pozwolą na rozwój transportu pasażerskiego i sprawny przewóz towarów na linii kolejowej łączącej centrum i wschód Polski. 
 

Inwestycję pn. „Prace budowlane na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz” zrealizowana została przy współudziale środków unijnych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Emeryt PKP Cargo 17.12.2024 18:42
Dla ruchu pasażerskiego jest super ale tu pytanie dla projektantów: jakie zostały wybudowane - wyremontowany przy okazji remontu linii kolejowej rampy place na i wyładunkowe dla klientów korzystających z przewozów towarowych?, i tu odpowiedz że na żadnej stacji nie przeprowadzona została żadna modernizacja a w Skarżysku została w tym czasie zamknięta Rampa wyładunkowa i gdzie tu ekologia?.

Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama