Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 3 października 2024 19:15
ZOBACZ:
Reklama

NFZ pyta pacjentów o opinię w ambulatoryjnej opiece specjalistycznej

Już po raz czwarty ankieterzy NFZ pytają pacjentów o jakość opieki medycznej - poprzednie ankiety dotyczyły leczenia szpitalnego i porad w POZ. Tym razem pytania dotyczą Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej - AOS. Ankieterzy pytają o:
NFZ pyta pacjentów o opinię w ambulatoryjnej opiece specjalistycznej
NFZ pyta pacjentów o opinię w ambulatoryjnej opiece specjalistycznej

- sprawność w zapisaniu pacjentów na wizytę,
- zachowanie i postawy pracowników rejestracji,
- zaangażowanie lekarza,
- stopień zrozumiałości informacji przekazywanych pacjentowi,
- prawdopodobieństwo polecenia placówki w przyszłości.

Każdy z tych obszarów można ocenić w skali od 0 do 10.

- Dzięki badaniu chcemy sprawdzić, jak pacjenci oceniają jakość opieki w placówkach, w których się leczą. To ważny element strategii rozwoju NFZ. Monitorujemy jakość i dostępność do świadczeń opieki zdrowotnej. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Dzięki ankiecie chcemy poznać zdanie pacjentów o funkcjonowaniu placówek, w których się leczą i wskazać te obszary, które wymagają poprawy. Zachęcam do podzielenia się swoją opinią. Każdy głos jest dla nas bardzo ważny – podkreśla Filip Nowak, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia.

Ankieterzy mogą zadzwonić od poniedziałku do soboty, w godzinach 8.00-18.00.

- Nie badamy przebiegu leczenia i kwestii medycznych oraz terapeutycznych. Sprawdzamy natomiast jakość i sprawność obsługi pacjentów w poradniach specjalistycznych - dodaje prezes NFZ.

Ankieta jest anonimowa. Ankieterzy znają jedynie:
- numer telefonu,
- płeć pacjenta,
- placówkę, w której pacjent się leczył,
- datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę.

Natomiast nie znają imienia i nazwiska pacjenta ani jego numeru PESEL. Nie dysponują też informacjami wrażliwymi, np. z jakich świadczeń konkretnie pacjent korzystał.  W trakcie rozmowy nie podajemy żadnych informacji o sobie, zwłaszcza danych osobowych. To kluczowe dla bezpieczeństwa ankietowanych. Osoby dzwoniące w imieniu NFZ nie potrzebują innych danych, niż te, do których otrzymali dostęp.

W razie jakiekolwiek wątpliwości, które dotyczą tożsamości ankieterów i samego badania, można się skontaktować z naszą infolinią - bezpłatny numer 800 190 590 jest czynny przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama