Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 19 września 2024 02:17
ZOBACZ:
Reklama
Reklama

Obwodnicy Ostrowca w połowie gotowa

W około 70 procentach zrealizowane zostały roboty ziemne na budowie blisko 3-kilometrowego odcinka obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu DK9. Inwestycja realizowana w systemie Projektuj i buduj osiągnęła półmetek. Zgodnie z umową roboty powinny zakończyć się w kwietniu 2024 r.
Obwodnicy Ostrowca w połowie gotowa
Obwodnicy Ostrowca w połowie gotowa

Mosty, przepusty i wiadukt

Zgodnie z umową realizacja inwestycji w systemie projektuj i buduj rozpoczęła się w lipcu 2020 r., w 2021 roku zakończyło się opracowanie dokumentacji projektowej, a we wrześniu ub. roku Wojewoda Świętokrzyski wydał decyzję o Zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, co pozwoliło na rozpoczęcie robót budowlanych. Zadanie polega na budowie odcinka drogi jednojezdniowej klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego) poprowadzonej nowym śladem od węzła Brezelia do skrzyżowania typu rondo średnie z drogą nr 9 w rejonie ul. Wąwozy. Odcinek drogi jednojezdniowej o długości 2,6 km będzie miał 2 pasy ruchu po 3,5 m szerokości z opaskami bitumicznymi o szerokości po 0,7 m. Zaprojektowano także 6 obiektów mostowych (5 mostów i wiadukt nad drogą powiatową) oraz 2 duże przepusty pełniące funkcję przejść dla małych zwierząt.

Specjalne nasypy i pale

Dobiegają końca roboty palowe w lokalizacji przyszłych obiektów mostowych. Ogółem w ramach inwestycji wykonanych zostanie do głębokości ok. 6-8 metrów około 2 tysięcy pali stabilizujących podłoże gruntowe. W tym i w przyszłym roku planowane są roboty przy ustrojach nośnych obiektów inżynierskich. Zaawansowanie robót mostowych wynosi ok. 25 procent.

W związku z warunkami gruntowymi wykonawca zastosował technologie pozwalające na uzyskanie wymaganej nośności podłoża pod przyszłą konstrukcję drogi. Chodzi np. o technologię z użyciem drenów pionowych do głębokości 6 – 11 metrów, specjalnych materaców transmisyjnych i nasypów przeciążeniowych dla szybszego odprowadzenia wody, a w efekcie konsolidacji gruntów. Nasypy przeciążeniowe zostały wykonane w czterech lokalizacjach, jeden z nich został już rozebrany, ponieważ badania gruntu wykazały, że uzyskał on wymagane parametry. Z uwagi na zmienny rodzaj gruntu występujący na obszarze tej inwestycji, wykonywane jest także wzmocnienie podłoża specjalnymi kolumnami betonowymi z głowicą kruszywową.

W planach

W najbliższym czasie kontynuowane będą roboty ziemne polegające na m.in. na rozbiórce nasypów przeciążeniowych. Wykonany został pierwszy odcinek próbny podbudowy bitumicznej, ale zasadnicze roboty nawierzchniowe planowane są od przyszłego roku. Również w przyszłym roku planowana jest kontynuacja przebudowy węzła Brezelia na skrzyżowaniu nowego przebiegu DK9 z droga wojewódzką nr 755. W tej lokalizacji wykonane zostały roboty ziemne i konstrukcja nowego ronda. Budowa drugiego ronda przy włączeniu obwodnicy w istniejącą DK9 na odcinku Ostrowiec świętokrzyski – Opatów planowana jest w przyszłym roku.

Inwestycja za ok. 53 mln zł jest realizowana w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Dzisiaj z postępem prac na budowie obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego zapoznali się dziennikarze lokalnych mediów.

 

Źródło: GDDKiA o/ Kielce


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama