Na stacji Skarżysko-Kamienna wykonawca w trybie technologicznym otworzył przejście pod torami. Mieszkańcy miasta już dogodniej przechodzą na drugą stronę torów. Umożliwia to jednoczesne zapewnienie komunikacji od strony Al. Niepodległości i budynku dworca do ul. Towarowej oraz rozpoczęcie demontażu pozostałego fragmentu starej kładki. Z tunelu zapewnione zostało wyjście na peron nr 2. Przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa, w przejściu podziemnym kontynuowane są prace wykończeniowe. Realizowane są również prace przy budowie fragmentu wiaty na peronie 3 zlokalizowanej bezpośrednio nad przejściem. Montowane są windy na perony nr 2 i 3. Zakończenie prac budowlanych planowane jest jesienią.
Przejście podziemne na stacji w Skarżysku-Kamiennej ma długość 121 m i jest poprowadzone pod 14 torami. Docelowo, dzięki zabudowie wind i pochylni, stacja stanie się lepiej dostępna dla osób o ograniczonej mobilności. Osobom niewidomym i niedowidzącym drogę do pociągu ułatwią także ścieżki naprowadzające.
Inwestycja objęła także modernizację peronów nr 1 i 2, które zostały podwyższone, by ułatwić podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Obiekty zyskały nową nawierzchnię, ławki i gabloty z informacją o rozkładzie. Nad peronem nr 2 zamontowana została wiata. Obok budynku dworca wybudowana została nowa nastawnia.
Wartość projektu „Budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego wraz z tunelem pod torami w obrębie dworca kolejowego stacji Skarżysko-Kamienna” (budowa tunelu i przebudowa peronu 1) to 44,8 mln zł netto. Dofinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego wynosi 37,7 mln zł netto. Komplementarna inwestycja – rewitalizacja peronu nr 2 – w ramach zadania „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej” o wartości ok. 7 mln zł netto. Realizacja inwestycji w latach 2020-2022.
Napisz komentarz
Komentarze