Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 24 września 2024 01:21
ZOBACZ:
Reklama
Reklama

Ile trwa pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie strony internetowej to jedna z kluczowych kwestii, które pomogą Ci zaistnieć w sieci i rozwinąć biznes online. Widoczna witryna dociera do większej ilości klientów i jest wizytówką Twojej firmy w sieci.

Proces pozycjonowania może przynieść znakomite efekty, jednak często trzeba na nie trochę poczekać. Przeczytaj, co wpływa na pozycjonowanie strony internetowej i kiedy można zobaczyć pierwsze efekty. Kto zajmuje się pozycjonowaniem witryn? Sprawdź!

Co to jest pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie strony internetowej polega na działaniu zgodnie z zasadami algorytmów wyszukiwarek internetowych. To one decydują o tym, jak wysoko dana witryna wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Dlaczego jest to tak ważne? Badania pokazują, że internauci najczęściej nie przechodzą nawet na drugą stronę wyszukiwania. Jeśli Twoja strona internetowa jest wysoko pozycjonowana – szansa, że użytkownik na nią wejdzie, jest wysoka.

Co daje pozycjonowanie strony internetowej?

• Wzrost ruchu w witrynie,

• Poprawę widoczności strony,

• Dotarcie do nowych klientów.

To wszystko sprawia, że klienci spędzają więcej czasu na stronie internetowej Twojej firmy, są do niej bardziej przywiązani, a prawdopodobieństwo, że dokonają zakupu lub skorzystają z oferowanych przez Ciebie usług, jest większe.

Co wpływa na pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie strony internetowej to długi proces, na którego efekty trzeba trochę poczekać. Co wpływa na pozycjonowanie witryny w Internecie? Na co zwracają uwagę algorytmy wyszukiwarek internetowych? Najważniejsze czynniki to:

• Tworzenie wartościowych i unikalnych treści. Muszą one zainteresować użytkownika, być dla niego przydatne, odpowiadać na jego pytania. Treść musi być spójna logicznie i wyczerpywać dany temat.

• Używanie słów kluczowych. Frazy kluczowe to takie, które są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników w sieci. Odpowiednio rozmieszczone słowa kluczowe zwiększają szansę na wysokie pozycjonowanie strony. Warto jest zamieszczać je także w tytule, nagłówkach i opisie.

• Odpowiedni układ tekstu. Wszystkie wypunktowania, numerowania i pogrubienia są bardzo przyjazne w odbiorze zarówno dla czytelnika, jak i dla algorytmów. Należy unikać dużych bloków tekstowych i stosować nagłówki od h1 do h3.

• Optymalizacja dodatkowych elementów w tekście, takich jak grafiki. Warto pamiętać o odpowiedniej nazwie obrazu i atrybucie alt. To specjalny opis, który wyświetli się użytkownikowi, jeśli wystąpi problem z załadowaniem grafiki. Dlatego powinien nawiązywać do tego, co się na niej znajduje.

• Szybkie działanie strony i jej bezpieczeństwo. Witryna nie może się zacinać. Musi szybko się ładować, a także posiadać certyfikat zabezpieczający SSL. Gwarantuje on brak wycieku danych.

• Responsywność strony internetowej. Witryna musi być dostosowana do różnego rodzaju urządzeń. Algorytmy wyszukiwarek sprawdzają, czy będzie się tak samo wyświetlać na smartfonach, tabletach i laptopach.

• Budowanie profilu linkowego. Zamieszczanie linków wewnętrznych i pozyskiwanie linków zewnętrznych to bardzo ważny aspekt. Linki przenoszą użytkownika do innych artykułów i sprawiają, że dana treść jest dla niego jeszcze bardziej użyteczna.

• Odpowiednia domena. Należy zadbać o to, żeby nazwa strony nie była zbyt długa i skomplikowana. Wyszukiwarki docenią też, jeśli będzie ona wykupiona na dłużej. Oznacza to, że jest pewna i nie wygaśnie w najbliższym czasie.

To jedne z najważniejszych aspektów, które wpływają na pozycjonowanie strony internetowej. Ponadto należy zwrócić uwagę na jeszcze kilka innych elementów m.in., czy adresy URL są przyjazne, czy struktura strony jest poprawna, czy witryna zawiera właściwe przekierowania oraz ma zaimplementowane znaczniki strukturalne. Przy zakładaniu strony warto jest skorzystać z usług profesjonalnej agencji marketingu internetowego, która kompleksowo zajmie się stworzeniem strony WWW, tak żeby miała szansę wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

Długość trwania procesu pozycjonowania strony internetowej zależy od wielu czynników. Mają na to wpływ m.in.:

• liczba wprowadzanych zmian na stronie – im więcej, tym pozycjonowanie trwa dłużej,

• wielkość konkurencji w danej branży, w której działa witryna – oczywiście im większa jest konkurencja, tym ciężej jest wypozycjonować stronę i dłużej trzeba czekać na wyniki,

• długość historii w wyszukiwarce Google.

W zależności od tego, w jakiej kondycji jest Twoja strona internetowa i jak dużo trzeba w niej zmienić, pierwsze skutki działań mogą pojawić się w różnym czasie.

Czasami pierwsze efekty pozycjonowania można zobaczyć już po miesiącu, a w innych przypadkach będzie to trwać dłużej. Kolejne skoki w widoczności mogą być zauważalne dopiero w kolejnych miesiącach. Od czego zależą różnice?

Szybki wzrost widoczności będzie spowodowany wprowadzeniem najważniejszych zmian związanych z optymalizacją strony. Dłużej trzeba czekać na efekty związane z pracą nad treściami, budowaniem profilu linkowego i publikowaniem nowych wpisów. Tutaj trzeba być bardziej cierpliwym i skrupulatnie udoskonalać treści. Na pewno prędzej czy później, regularne działania przyniosą zamierzone efekty.

Nieco dłużej może potrwać pozycjonowanie strony internetowej, która działa w branży mocno konkurencyjnej. W swoich treściach musi zamieszczać popularne frazy kluczowe, które również są wysoko konkurencyjne.
Szybsze efekty można zobaczyć w przypadku witryn działających w niszowej branży. Nie muszą one konkurować na wielkim rynku, z firmami z całej Polski. Odpowiednia optymalizacja treści sprawi, że dość szybko witryna znajdzie się w górnych wynikach wyszukiwania.

Pamiętaj, że optymalizacja stron internetowych i praca nad treściami na stronie to długotrwały proces, który w rezultacie przyniesie zamierzone skutki. Jednak bardzo ważna jest tutaj regularność działań i cierpliwość, a także stałe monitorowanie strony i bycie na bieżąco z tym, co dzieje się na rynku. Musisz być przygotowanym na to, że efekty nie pojawią się z dnia na dzień.

Kto pomoże w pozycjonowaniu Twojej strony internetowej?

Jeśli zastanawiasz się, dlaczego Twoja witryna nie wyświetla się wysoko w wynikach wyszukiwania, a grono klientów nie poszerza się – oddaj swoją stronę w ręce specjalistów! Agencja marketingu internetowego WeNet zadba o rozwój Twojej witryny i poprawi wszystkie ważne aspekty.

Jeśli zdecydujesz się na współpracę, otrzymasz pomoc dedykowanego opiekuna. Przeprowadzi on audyt Twojej strony internetowej i przygotuje plan działania. Opowie na wszelkie pytania, doradzi i na bieżąco będzie monitorował rozwój witryny. Będzie z Tobą w stałym kontakcie i co miesiąc przedstawi efekty współpracy.

Co możesz zyskać, jeśli zaufasz agencji marketingowej WeNet?

• Audyt SEO Twojej obecnej witryny,

• Opiekę dedykowanego opiekuna,

• Poprawę pozycji Twojej witryny w wyszukiwarce,

• Możliwość poszerzenia grona klientów.

Sprawdź szczegóły oferty na WeNet.pl i dołącz do grona zadowolonych klientów.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama