Celem działań jest uświadamianie kierowcom:
skutków prowadzenia pojazdu pod wpływem alkoholu - ryzyko spowodowania wypadku drogowego bądź kolizji,
odpowiedzialności karnej za kierowanie pojazdem pod wpływem alkoholu,
„nieświadomej nietrzeźwości” kierującego, który spożywał alkohol poprzedniego dnia,
potrzeby sprawdzenia zawartości alkoholu w organizmie - badanie można wykonać w jednostkach Policji.
Przesłanie akcji „Myśl Trzeźwo” będzie promowane na stronach internetowych, w mediach społecznościowych oraz w aplikacji Yanosik, która udostępni kierowcom materiały edukacyjne dotyczące konsekwencji prawnych kierowania pojazdem pod wpływem alkoholu, opracowane w formie quizu.
Do działań przyłączyła się również firma Screen Network S.A. emitując spot pod hasłem przewodnim „Myśl Trzeźwo” na ekranach LED rozmieszczonych m.in. przy głównych ciągach komunikacyjnych, dworcach, stacjach paliw i centrach handlowych.
źródło: KGP
Napisz komentarz
Komentarze