Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 13 października 2024 00:17
Reklama

Płyny do spryskiwaczy pod lupą ekspertów Urzędu

8 marek płynów do spryskiwaczy pod lupą ekspertów. W najnowszym raporcie #UOKiKtestuje, Urząd weryfikuje różne cechy płynów do spryskiwaczy. Eksperci z laboratorium UOKiK zbadali je pod kątem zgodności objętości netto i temperatury krystalizacji z deklaracją, zawartości metanolu oraz funkcjonalności opakowań.

Wybór odpowiedniego płynu do spryskiwaczy to decyzja, która ma duże znaczenie dla komfortu i bezpieczeństwa prowadzenia auta, szczególnie w warunkach zimowych. Zadbajmy więc o to, aby nie zamarzał on w niskich temperaturach oraz aby wygodnie się go nam używało.

- Letni płyn do spryskiwaczy w mroźne dni nie sprawdza się nie tylko dlatego, że zamarzając, może uszkodzić układ spryskiwaczy, ale również dlatego, że zamiast czyścić szyby, przymarza do nich ograniczając widoczność oraz uszkadzając wycieraczki. Najnowszy raport z naszego cyklu #UOKiKtestuje to dowód na to, że niezbędne są kontrole w tym zakresie, zaś zimowy płyn do spryskiwaczy płynowi nie jest równy. Podczas badań zaobserwowaliśmy różnice pomiędzy właściwościami rzeczywistymi a deklarowanymi przez producenta na etykiecie – tłumaczy Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

- Do badań wytypowaliśmy 8 marek płynów do spryskiwaczy i sprawdziliśmy je pod kątem parametrów użytecznych z punktu widzenia konsumentów. Eksperci z laboratorium UOKiK w Łodzi zbadali zgodność objętości netto i temperatury krystalizacji z deklaracją producentów, zawartości metanolu i funkcjonalności opakowań. Zachęcam do zapoznania się z wynikami badania zawartymi w raporcie – dodaje Prezes UOKiK.

- #UOKiKtestuje to cykl badań, którego celem jest edukacja i podnoszenie świadomości konsumentów w zakresie różnych produktów obecnych na polskim rynku. Chcemy, aby dzięki naszym testom Polacy podejmowali świadomie decyzje zakupowe, prezentując badania porównawcze produktów w aspektach jakościowych. To często produkty powszechnie występujące na rynku, jednak ze względu na niskie budżety reklamowe producentów nie są rozpoznawalne przez konsumentów. Wyboru produktów do badania w naszych niezależnych laboratoriach UOKiK dokonuje Inspekcja Handlowa w ramach rozeznania rynku, zaś wyniki badań wykorzystywane są również w działaniach Inspekcji - dodaje Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Możesz liczyć na Inspekcję Handlową i UOKiK

Wszelkie zastrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa oraz oznakowania produktów można zgłaszać wojewódzkim inspektoratom Inspekcji Handlowej.

Jeżeli produkt ma wadę, zwróć się z reklamacją do sprzedawcy. Masz na to dwa lata od daty zakupu. Możesz żądać naprawy lub wymiany towaru, obniżenia ceny, a gdy wada jest istotna – zwrotu pieniędzy. Brak paragonu niekoniecznie uniemożliwia skuteczne złożenie reklamacji. Dowodem zakupu może być również wyciąg z konta czy karty kredytowej, faktura VAT, zamówienie złożone w sklepie internetowym itp.

Pamiętaj, że w przypadku zakupów przez internet masz 14 dni na odstąpienie od umowy (tzw. prawo do namysłu), a następnie 14 dni na zwrot produktu. W przypadku zakupów w sklepie stacjonarnym nie zawsze będziesz mieć możliwość zwrotu. Zależy to od sprzedawcy, regulaminu i zasad danego sklepu. Więcej o twoich prawach dowiesz się na prawakonsumenta.uokik.gov.pl.

Pomoc dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: [email protected]
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie
Inspekcja Handlowa – w Twoim województwie

 

źródło: www.uokik.gov.pl


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama