Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 13 października 2024 02:24
Reklama

Seniorka zgodnie z instrukcjami rzekomej policjantki wyrzuciła przez okno ponad 100 tys. zł

Pomimo ciągle trwającej kampanii informacyjnej oraz współpracy z mediami nadal zdarzają się sytuacje, kiedy seniorzy dają wiarę oszustom. Policjanci apelują o zachowanie szczególnej ostrożności podczas rozmów telefonicznych z nieznanymi osobami. W piątek, kolejny raz mundurowi odnotowali przypadki, kiedy to oszuści podając się za funkcjonariuszy próbowali pozbawić osoby starsze oszczędności. Niestety, dwoje seniorów nie zastosowało się do podstawowych zasad, w efekcie czego stracili oszczędności.
Seniorka zgodnie z instrukcjami rzekomej policjantki wyrzuciła przez okno ponad 100 tys. zł
Seniorka zgodnie z instrukcjami rzekomej policjantki wyrzuciła przez okno ponad 100 tys. zł

W piątek do mieszkanki Kielc zadzwoniła nieznana kobieta. Rozmówczyni przedstawił się 73-latce jako funkcjonariuszka Centralnego Biura Śledczego Policji i opowiedziała historię o przestępcach, którzy rzekomo są w pobliżu jej domu i chcą ukraść jej oszczędności. Podczas rozmowy kobieta poinformowała rzekomą policjantkę o posiadanych środkach. 73-latka, wspólnie z mężem włożyli do kasetki ponad 100 000 zgodnie z instrukcjami wyrzucili środki przez okno. Wszystko działo się przed godziną 15 i według zapewnień nieznanej kobiety, pieniądze miały być przekazane z powrotem po godzinie. Tak się nie stało, gdyż 73- latka miała do czynienia z oszustką.

Podobna historia spotkała 84- letniego kielczanina. Ten mężczyzna usłyszał podobną legendę i wyrzucił przez okno reklamówkę z 10 000 złotych oraz biżuterią. Oba te zdarzenia łączy fakt, że żadne z pokrzywdzonych nawet przez moment nie zachowało czujności i nie zastosowali się do podstawowych zasad bezpieczeństwa.

Policjanci po raz kolejny przypominają:

- prawdziwi stróże prawa nigdy nie proszą o przekazanie gotówki czy danych do logowania,
- nie pytają o posiadane pieniądze przez telefon,
- w przypadku każdej podejrzanej rozmowy z nieznajomym, należy niezwłocznie rozłączyć się (odłożyć słuchawkę) i zadzwonić na numer alarmowy 112,
- w przypadku, gdy już przelaliśmy pieniądze albo podaliśmy dane do logowania, trzeba jak najszybciej skontaktować się z Policją oraz bankiem. Szybka reakcja daje bowiem szansę na zablokowanie lub cofnięcie transakcji!

Źródło: KMP w Kielcach


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama