Teren placu budowy w Skarżysku-Kamiennej został przekazany wykonawcy. Zabezpiecza on miejsce prac i prowadzi pierwsze prace torowe na stacji, które zapewnią sprawny ruch pociągów w czasie budowy tunelu. W lipcu będą realizowane kolejne prace, które nie wymagają pozwolenia na budowę, m.in. rozbiórka peronu przydworcowego, a następnie rozbiórka części kładki (nad peronami nr 1, 2 i 3). W czasie prac zapewniona będzie komunikacja dla pieszych między peronami a budynkiem dworca oraz na teren miasta po drugiej stronie torów (w kierunku ul. Towarowej). Trasa będzie zapewniona częściowo w poziomie szyn w ciągu istniejącego przejścia oraz z wykorzystaniem fragmentu kładki. Zadowolenia z tej inwestycji nie kryje prezydent Skarżyska-Kamiennej Konrad Krönig.
Podziemny tunel powstanie pod 14 torami kolejowymi i będzie połączony z budynkiem dworca. Przejście o długości 121 m będzie wyposażone w windy. Ułatwi to drogę do pociągu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. W tunelu znajdą się także ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących. Wraz z budową tunelu zaplanowano kompleksową przebudowę peronu przy budynku dworca. Będzie on wyższy, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Zostanie wyposażony w wiatę, ławki i nowe gabloty z informacją o rozkładzie jazdy.
Wartość projektu „Budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego wraz z tunelem pod torami w obrębie dworca kolejowego stacji Skarżysko-Kamienna” (budowa tunelu i przebudowa peronu 1) to 44, 2 mln zł netto. Dofinansowanie unijne ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego wyniesie 37,7 mln zł netto. Realizację inwestycji zaplanowano na lata 2020-2022.
Napisz komentarz
Komentarze