W przesłanym do PKP piśmie czytamy m.in. : "Od szeregu lat samorządy miast północnej częśći województwa zabiegają o poprawę dostępności komunikacyjnej zarówno poprzez modernizację infrastruktury drogowe jak i j i kolejowej, w tym lini 25, w aspekcie możliwości dalszego rozwoju czterech największych miast (po Kielcach) naszego województwa.
W aktualizacji strategii województwa świętokrzyskiego do roku 2020 znalazł się zapis o konieczności modernizacji i elektryfikacji lini 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki - Skarżysko. Należy również zauważyć, że w 2012 roku kosztem 30 milionów złotych zmodernizowano odcinek z Ostrowca Świętokrzyskiego do Starachowic. Trwają równiez prace nad modernizacją odcinka Skarzysko - Ocice. Biorąc powyższe pod uwagę nie możemy zaakceptować mozliwości wyłączenia z eksploatacji linii na odcinku Tomaszów Mazowiecki - Skarżysko.
Jak wykazują liczne przykłady, zbyt pochopnie powzięte decyzje o likwidacji linii kolejowych mogą mieć wyjątkowwo negatywne skutki dla zrówmnowaznoego rozwoju transportu w regionie, dla społeczności lokalnych oraz przedsiębiorstw wykorzystujących bądź mogących wykorzystywać transport kolejowy. Linia 25 jest jedynym szlakiem kolejowym łączącym sąsiadujące ze sobą województwa: Podkarpackie, Świetokrzyskie i Łodzkie.
Napisz komentarz
Komentarze