Artykuł w BTP autor, Marcin Żabicki, rozpoczyna od porównania problemów małych miast na przykładzie tzw. Trójmiasta nad Kamienną (Starachowic, Ostrowca Świętokrzyskiego i Skarżyska-Kamiennej). Zdaniem autora „problemy z zarządzaniem miejską komunikacją jak w soczewce skupiają się w bliźniaczych miastach (…) należących od przedwojnia do COP.”. Wspomina skok rozwojowy komunikacji we wskazanych miejscowościach związany z funkcjonowaniem zakładów przemysłowych i późniejszy spadek w latach 90.
-Nie bez powodu właśnie w tych trzech przedsiębiorstwach jeszcze do niedawna eksploatowano ostatnie w Polsce autobusy marki Jelcz PR110 i Jelcz 120M – stwierdza autor.
Zdaniem Marcina Żabickiego poprawa w funkcjonowaniu MKS w Skarżysku - Kamiennej nastąpiły po zmianie na stanowisku prezesa w 2015 r. (został nim Bartosz Iskra). W kolejnych akapitach autor opisuje politykę kadrową, inwestycje związane z zajezdnią i polityką taborową. Mowa jest m.in. o termomodernizacji budynku należącego do MKS, wymianie autobusów czy umowach z gminami ościennymi.
Artykuł zakończony jest „planami na przyszłość” w Miejskiej Komunikacji Samochodowej. Jak czytamy, trwają prace nad reorganizacją rozkładu jazdy, z kolei jako nadzieja dla rozwoju komunikacji wymieniane jest zadanie realizowane przez gminę Skarżysko-Kamienna "Budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego obejmującego wykonanie przebudowy istniejącego układu komunikacyjnego wraz z budową obiektu w celu przekroczenia linii kolejowej nr 8 Warszawa-Kraków i skomunikowania Osiedla Dolna Kamienna z Osiedlem Przydworcowym w Skarżysku - Kamiennej".
Z kolei wywiad z prezesem MKS skupiony jest na funkcjonowaniu komunikacji publicznej w dobie pandemii koronawirusa. Omawiane są m.in. zagrożenia związane z COVID-19 w związku z działalnością spółki, Bartosz Iskra pytany jest też o możliwość dalszego inwestowania w tabor w obecnej sytuacji.
Artykuł oraz wywiad można przeczytać TUTAJ.
Biuletyn Komunikacji Miejskiej wydawany jest od 1991 r. przez Izbę Gospodarczą Komunikacji Miejskiej.
Członkami Izby są głównie przewoźnicy i organizatorzy przewozów pasażerskich w miastach, niezależnie od formy organizacyjnej (zakłady budżetowe, spółki z o.o., spółki akcyjne). Do Izby należą także producenci taboru, zakłady naprawcze, placówki naukowo-badawcze oraz inne przedsiębiorstwa świadczące usługi na rzecz komunikacji miejskiej. W sumie zrzeszonych w Izbie jest ponad 210 członków (źr. IGKM).
Autorem artykułu jest Marcin Żabicki, dyrektor ds. rozwoju w Izbie Gospodarczej Komunikacji Miejskiej.
Napisz komentarz
Komentarze