Aby załatwić sprawę w Wydziale Komunikacji i Transportu należy wcześniej umówić wizytę tj. dzień i godzinę w celu ograniczenia do minimum kontaktów pomiędzy klientami. Zaplanowania wizyty można zrobić w sposób opisany wyżej lub telefonicznie, dzwoniąc pod numery telefonów 41 39 53 024 lub 41 39 53 025.
W kontaktach we wszystkich sprawach z zakresu działania Wydziału Komunikacji i Transportu korzystać można z formy mailowej pod adresem
Przypomnieć należy również o następujących kwestiach:
- O nabyciu, zbyciu i zmianie danych o pojeździe należy zawiadomić Wydział Komunikacji i Transportu w ciągu 30 dni. W przypadku pojazdów kupionych lub sprzedanych po 29 lutego br. termin ten jest wydłużony do 180 dni.
- Bezwzględny obowiązek rejestracji dotyczy tylko pojazdów sprowadzonych z krajów UE. W przypadku pojazdów wprowadzonych na polski obszar po 29 lutego br. obowiązek ten jest przedłużony z 30 do 180 dni.
- W obecnym stanie prawnym nie ma obowiązku przerejestrowania pojazdów zarejestrowanych już w kraju. Jest oczywiście taka możliwość po złożeniu wniosku przez właściciela, istnieje natomiast obowiązek zgłoszenia nabycia pojazdu (patrz pkt 1). Można to zrobić poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza i załączenie do niego kopii dokumentu nabycia i dowodu rejestracyjnego.
Wzory wszelkich formularzy i druków używanych w Wydziale Komunikacji i Transportu można znaleźć na stronach BIP (zakładka Informacje > Wydział Komunikacji i Transportu)
- Od 1 stycznia br. niewypełnienie obowiązków opisanych wyżej w pkt 1 i 2 zagrożone jest karą administracyjną w wysokości od 200 do 1000 zł.
- Wszystkie sprawy można załatwić za pośrednictwem poczty przesyłając odpowiednie oryginały dokumentów z podanym nr telefonu. O załatwieniu sprawy powiadomimy telefonicznie.
- Wszelkie opłaty komunikacyjne można realizować bezpośrednio w Wydziale Komunikacji i Transportu za pomocą kart płatniczych.
Napisz komentarz
Komentarze