Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 6 października 2024 20:23
ZOBACZ:
Reklama

Węzeł Skarżysko Południe już jest!

Pierwszy drogowskaz obwieszczający węzeł Skarżysko Południe już się pojawił i chociaż GDDKiA starała się oznakowanie jeszcze ukryć, nasi widzowie zlokalizowali drogowskaz. Taka tablica informacyjna świadczyć tylko o jednym, prace idą pełną parą, a wykonawca dokłada wszelkich starań, by odcinek S7 Skarżysko-Kamienna granice województwa świętokrzyskiego otworzyć jeszcze w grudniu mimo, że umowny termin oddania inwestycji upływa w maju 2020 roku.

Na całej długości dwujezdniowego, blisko 8-kilometrowego ciągu głównego budowanej drogi ekspresowej S7 od granicy województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego do Skarżyska-Kamiennej ułożona została ostatnia warstwa nawierzchni SMA.

Dobiegł końca jeden z najważniejszych etapów budowy skarżyskiego odcinka drogi ekspresowej S7. Wykonawca inwestycji Budimex, zgodnie ze złożoną wcześniej deklaracją dąży do tego, aby ciąg główny trasy był przejezdny do końca roku. Aby było to możliwe, trzeba jeszcze wykonać między innymi oznakowanie poziome i pionowe, zamontować bariery i inne elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego, dokończyć roboty w obrębie węzła Skarżysko Zachód, wykonać prace porządkowe i wykończeniowe, a także spełnić warunki formalne związane z udostępnieniem drogi.

Przejezdność ciągu głównego skarżyskiej S7 oznacza nie tylko koniec korków w samym Skarżysku, ale likwidację jedynego wąskiego gardła na odcinku drogi ekspresowej S7 od Grójca na Mazowszu do granicy Świętokrzyskiego i Małopolski.

Zgodnie z kontraktem wszystkie prace w ramach tej inwestycji powinny się zakończyć w maju 2020 roku.

Dzięki wybudowaniu skarżyskiego odcinka drogi S7 zniknie ostatni jednojezdniowy odcinek między granicą województwa świętokrzyskiego i małopolskiego a Warszawą, a cała "siódemka' na długości 200 km od granic Małopolski do Grójca będzie miała nieprzerwanie pełne parametry dwujezdniowej trasy ekspresowej. Znacznie skrócony zostanie czas podróży między Krakowem, Kielcami a Warszawą, a cały świętokrzyski odcinek drogi nr 7 będzie ekspresowy.

Informacje o inwestycji:

Długość odcinka – 7,6 km

Przekrój drogi - 2 jezdnie po 2 pasy ruchu

Szerokość pasa ruchu - 3,5m

Szerokość pasów awaryjnych - 2,5m

Szerokość pasa dzielącego – 12 m

Maksymalne obciążenie - 115 kN/oś

Ilość węzłów – 2: Skarżysko Kamienna Północ, Skarżysko Kamienna Zachód

Ilość obiektów inżynierskich: 2 mosty, 6 wiaduktów drogowych (5 w ciągu S7 i 1 nad S7) + 2 przejścia dla zwierząt średnich (2 wiadukty w ciągu S7), 5 przejść dla zwierząt małych (przepusty), 3 ściany oporowe, 4 mury oporowe

Wartość robót: ok. 260 mln zł

Data rozpoczęcia kontraktu:  10.10.2017r.

Okres realizacji: 22 miesiące - z wyłączeniem trzymiesięcznych okresów zimowych (15 grudzień -15 marzec)

Data zakończenia: 9.05.2020r.(zgodnie z deklaracja wykonawcy przy dobrych warunkach pogodowych ciąg główny może być udostępniony do końca 2019)

Źródło: GDDKiA o/Kielce


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama