Smak, węch, dotyk, równowaga, wzrok i słuch to te zmysły, które pozwalają poznawać świat i uczyć się go. Nauka przez zmysły, nazywana integracją sensoryczną, rozpoczyna się już od pierwszych dni życia płodowego, najbardziej intensywna jest zaś w okresie od 3 roku życia do pierwszej klasy szkoły podstawowej. Zaburzenia pojawiają się wtedy, kiedy układ nerwowy w niewłaściwy sposób organizuje bodźce zmysłowe.
Rodzic, obserwując rozwój swojej pociechy, szczególną uwagę powinien zwracać na jego rozwój ruchowy, reakcje na bodźce, jego aktywność i uwagę oraz rozwój mowy. Po zaobserwowaniu jakichś niepokojących objawów, warto zgłosić się do poradni, by poddać dziecko diagnozie. Więcej informacji na ten temat można uzyskać w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej „Dobre Miejsce” w Skarżysku – Kamiennej.
Napisz komentarz
Komentarze