Obiektywizm oraz rzetelność dziennikarska, podział na klasyczne gatunki, etyka w mediach, wolność mediów i wiele innych tematów poruszono podczas IV Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Czasopiśmiennictwo” na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach z przedstawicielami lokalnych mediów.
- Jest to doskonały moment i miejsce na zetknięcie się teorii z praktyką. My reprezentujemy praktykę, czyli prawdziwy świat mediów w obecnej sytuacji. To duża korzyść dla studentów, którzy mogą poznać naszą pracę od podszewki – wyjaśnia Andrzej Kazanowski, dyrektor generalny Telewizji Świętokrzyskiej.
Współczesny polski system medialny zmienia się bardzo dynamicznie, stąd trudno określić jego kierunki.
- Media lokalne postrzegane są jako bardzo ważne z punktu widzenia odbiorcy. W tej wstępnej części naszej konferencji rozmawialiśmy właśnie o roli odbiorcy - tłumaczy Jolanta Kępa – Mętrak, wykładowca Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, badacz kieleckich mediów.
Poza spotkaniem z przedstawicielami świętokrzyskich mediów na uczestników czekały także panele tematyczne: w kręgu historii i kultury, oblicza współczesnego czasopiśmiennictwa oraz media lokalne i środowiskowe. Wszystko po to, by przekazać studentom dziennikarstwa jak najszerszą wiedzę o ich przyszłym zawodzie.
- Taka konferencja i możliwość spotkania się z ludźmi, którzy już pracują w mediach dają nam obraz takiego prawdziwego dziennikarstwa. Możemy się zastanowić czy faktycznie chcemy coś takiego robić - mówi Michał Horążek, student Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.
We współpracy z lokalnymi mediami, w tym z Telewizją Świętokrzyską przy Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach tworzone jest Uniwersyteckie Centrum Mediów. Jego głównym celem jest danie studentom dziennikarstwa możliwości kształcenia praktycznego.
- Będzie ono wyposażone w potrzebne do pracy dziennikarskiej narzędzia, aby studenci mogli sami spróbować coś zrobić - dodaje Jacek Semaniak, rektor Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Konferencja to tylko jedno z działań jakie podejmuje uczelnia w kształceniu dziennikarzy. Podczas swoich studiów studenci odbywają praktyki w lokalnych mediach, a dzięki temu budują swoje CV, co w przyszłości, miejmy nadzieję da pracę jak największej liczbie osób.
Napisz komentarz
Komentarze