- Misja czy reklama?
Takie pytanie postawiono przed przedstawicielami lokalnych, kieleckich mediów podczas panelu, który towarzyszył Ogólnopolskiej Konferencji pod tytułem „Procesy tabloidyzacji i komodyfikacji polskich mediów”. Było to już trzecie spotkanie tego typu zorganizowane przez Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach.
- Misja to takie codzienne pomaganie, informowanie, negowanie, krytykowanie, uwypuklanie tych złych rzeczy, a także nagradzanie postaw pozytywnych – mówi Miłosz Skiba, kierownik redakcji online Echa Dnia w Kielcach.
Ilu ekspertów, tyle odpowiedzi. Każdy z słuchaczy mógł wybrać tę, która najbardziej do niego przemówiła. Podczas spotkania podjęto również próbę wyjaśnienia, czym właściwie jest misja.
- Ja bym zmienił słowo misja. Być może powinniśmy je zmienić na słowo wiarygodność – twierdzi Michał Rykowski, dziennikarz TVP Kielce.
- Ten obraz misyjności jest definiowany przez instytucje z zewnątrz. Zawsze ktoś chce powiedzieć, co to jest misja, a tak naprawdę jedynymi uprawnionymi do tego osobami, które są w stanie odpowiedzieć nam na to pytanie, są nasi odbiorcy – wyjaśnia redaktor naczelny Telewizji Świętokrzyskiej Andrzej Kazanowski.
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach z obfitej dyskusji jest bardzo zadowolony.
- Kierunek dziennikarstwo to kierunek praktyczny, w związku z tym, zderzenie teorii z praktyką jest konieczne i dzięki spotkaniom z praktykami sprowadza nas to od teorii naukowych. Dowiadujemy się, jak to się ma do siebie – mówi Tomasz Chrząstek, prodziekan do spraw dydaktycznych i studenckich.
Dziekan ma nadzieję, że takie konferencje, połączone z panelami dyskusyjnymi będą towarzyszyć życiu uczelni już cały czas.
Napisz komentarz
Komentarze