W kwietniu i maju Miejska Komunikacja Samochodowa przeprowadzała wśród pasażerów ankietę badającą zadowolenie z oferowanych usług. Ankiety dostępne były w formie papierowej w autobusach i w formie elektronicznej. Prezes MKS, Bartosz Iskra mówi, że jest pozytywnie zaskoczony odzewem pasażerów – zebrano około tysiąca wypełnionych ankiet.
- Ten wynik pokazuje, że mieszkańcy są zaangażowani w sprawy miasta. Cieszymy się, że tak wiele osób, oprócz zadania sobie trudu wypełnienia ankiety, pozostawiło również uwagi i sugestie co do naszej działalności. Jednocześnie pragnę poinformować, że na chwilę obecną, praca nad rozkładami jazdy jest naszym priorytetem, bo ten kierunek ukazali nam nasi mieszkańcy - stwierdza prezes.
Celem ankiety było przede wszystkim sprawdzenie poziomu zadowolenia pasażerów ze świadczonych usług i ich oczekiwań.
Ankietowani oceniali ofertę przewozową wyrażając swoje opinie względem dziewięciu cech składających się na jakość obsługi. Spośród nich pasażerowie najwyżej ocenili zachowanie kierowców (3,56), bezpieczeństwo podróży (3,48), informacje w autobusach i na przystankach (3,34), punktualność (3,1), komfort jazdy (3,04). Gorzej wypadły takie cechy jak: dostępność komunikacji miejskiej (2,8), godziny odjazdów (2,65), koszt przejazdu (2,58).
Najsłabiej ankietowani ocenili częstotliwość kursowania (2,36).
W wyniku przeprowadzonego badania ankietowego stwierdzono, że ogólny poziom zadowolenia z funkcjonowania komunikacji autobusowej realizowanej przez Miejską Komunikację Samochodową w Skarżysku-Kamiennej wynosi 3,01 punktów na 5 możliwych.
- Uzyskane wyniki wyznaczają Miejskiej Komunikacji Samochodowej wiele obszarów do poprawy. Wszystkie głosy będą wzięte pod uwagę przy ustalaniu nowych kierunków rozwoju oraz wprowadzane w życie w miarę możliwości Spółki. MKS rozpoczęło już prace nad zmianą rozkładów jazdy, dzięki czemu wierzymy, że poprawi się ocena tych wskaźników, które najgorzej wypadły w oczach mieszkańców - zapowiada Prezes Bartosz Iskra.
Napisz komentarz
Komentarze