W samym centrum Warszawy, dobrze oświetlonym, w obecności wielu przechodniów. Tam została zaatakowana młoda dziewczyna, którą uratował Paweł Dąbrowa, mieszkaniec Skarżyska. Zadziwiające jest to, że sytuację widziało kilkanaście osób, zareagowała jedna. Stąd pomysł na wykorzystanie całego zajścia do stworzenia kampanii społecznej, mającej zwrócić uwagę na rosnący problem – brak reakcji ze strony społeczeństwa na przemoc.
- Ta scena trwała kilkanaście minut, mimo tego niestety nikt nie zareagował. Nikt oprócz mnie. Ta sytuacja mnie na tyle poruszyła, że razem z moimi przyjaciółmi postanowiliśmy stworzyć kampanię, która ma na celu zmianę tego sposobu myślenia Polaków - mówi Paweł Dąbrowa.
Młodzi ludzie zaczęli od przeprowadzenia badań. Według statystyk 61% ludzi nie reaguje na przemoc na ulicy. Ze strachu przed konfrontacją, bo to nie ich sprawa, czy po prostu nie chcą późniejszych kontaktów z policją i sądem. Część nie reaguje, bo inni nie reagują. Anna Bielecka i Paweł Dąbrowa na tej podstawie opracowali interaktywny spot, który dotrze do jak największej grupy osób.
- Takie rozwiązanie zostanie zaprezentowane naszym polskim odbiorcom po raz pierwszy. Jeżeli jest zalajkowany nasz spot, wtedy udostępnia się dobre zakończenie i ofiara jest uratowana. Taki mały gest, a ratuje ofiarę – tak jak w życiu. Kiedy nie ma reakcji, napad trwa dalej - podkreśla Anna Bielecka.
Twórcy kampanii podkreślają, że ich głównym celem jest uwrażliwienie ludzi na krzywdę, która dzieje się obok, a dobro człowieka nie powinno być nam obojętne. Do kampanii zaproszono wiele znanych twarzy, między innymi Melę Koteluk, Urszulę Dudziak, Marikę, Filipa Bobka Lilu, Libera, obecną miss Polski Ewę Mielnicką i wiele innych.
W promocję kampanii włączył się prezydent Skarżyska, Konrad Krönig.
- W promowanie kampanii i jej organizację włączyły się prawie wszystkie wojewódzkie miasta. Jest mi niezmiernie miło, że organizatorzy poprosili również mnie, jako prezydenta Skarżyska-Kamiennej, aby włączyć się w propagowanie tej idei. Celem kampanii jest uświadomienie mieszkańcom, że nie możemy być obojętni.
Spot filmowy został wyreżyserowany przez Filipa Syczyńskiego, laureata międzynarodowego konkursu twórców reklam The New York VideoContest. Cała kampania organizowana jest pro publico bono. Organizatorzy szacują, że dotrą do ponad sześciu milionów osób.
Napisz komentarz
Komentarze