Ceremonia ogłoszenia laureatów projektu Polskie Marki Turystyczne, odbyła się w poniedziałek, 7 marca w Kielcach.
Kapituła projektu po burzliwych naradach wręczyła cztery główne tytuły i trzy wyróżnienia. Do rywalizacji w ramach II naboru, przeprowadzonego w 2021 r. stanęło 30 podmiotów.
Tytuł Polska Marka Turystyczna otrzymało między innymi miasto Łódź, które dzięki swoimi konsekwentnym działaniom promocyjnym, wpisało się już na stałe jako atrakcja turystyczna, miasto wielu kultur, z dynamicznym tempem rozwoju.
Wśród nagrodzonych tytułem był także Poznań, który łączy z sukcesem funkcje miasta targowego.
Polską Marką Turystyczną zostali również Jura Krakowsko-Częstochowska, EnoTarnowskie. Kapituła projektu wyróżniła ponadto Góry Świętokrzyskie, Roztocze i Szlak aktywnej turystyki wodnej Czarnej Hańczy, Kanału Augustowskiego i Biebrzy „Cha-KA-Bi”.
Projekt Polskie Marki Turystyczne został opracowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną i zakłada stworzenie pakietów produktów turystycznych, tworzących jedną, spójną całość promowaną jako marka turystyczna. Został on także wpisany do Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.
Napisz komentarz
Komentarze