Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 28 września 2024 05:12
ZOBACZ:
Reklama
Reklama

Oszukana metodą „na pracownika banku” straciła 22 tysiące złotych

W poniedziałkowe popołudnie mieszkanka Skarżyska-Kamiennej została oszukana metodą „na pracownika banku”. W wyniku przestępczego działania 59-latka straciła blisko 22 tysiące złotych.
Oszukana metodą „na pracownika banku” straciła 22 tysiące złotych
Oszukana metodą „na pracownika banku” straciła 22 tysiące złotych

Wczoraj do skarżyskiej komendy zgłosiła się 59-letnia mieszkanka Skarżyska-Kamiennej, która zawiadomiła o oszustwie internetowym na jej szkodę. Jak relacjonowała kobieta, w poniedziałkowe popołudnie skontaktował się z nią telefonicznie mężczyzna. Przedstawił się jako pracownik banku, który odpowiada za cyberbezpieczeństwo swoich klientów. Na telefonie wyświetlił się napis „bank”, co niestety uśpiło czujność 59-latki. Rozmówca poinformował kobietę o podejrzanych transakcjach i zaciągniętym kredycie na jej rachunku bankowym. Na prośbę rzekomego pracownika banku 59-latka zalogowała się do aplikacji mobilnej swojego banku, nie przerywając rozmowy postępowała zgodnie ze wskazówkami rozmówcy. W wyniku tej operacji jej telefon automatycznie wyłączył się i miała problemy z powtórnym włączeniem go. Kobieta przy wykorzystaniu komputera zalogowała się na swoje konto bankowe, gdzie stwierdzała wpływ środków w kwocie 10 500 zł tytułem zaciągniętego kredytu. Zarówno te środki, jak i pieniądze zgromadzone na koncie zostały wypłacone bez zgody i wiedzy pokrzywdzonej. Łącznie straciła blisko 22 tysiące złotych.

Skarżyska policja przestrzega przed tzw. spoofingiem telefonicznym. To kolejny sposób na oszustwa i wyłudzenia, gdzie ofiara, sugerując się numerem, który wyświetlił się na telefonie jest przekonana, że prowadzi rozmowę z infolinią banku. Wywieranie presji i poczucia zagrożenia u rozmówcy, aby ten działał pod wpływem emocji to kolejny element oszustwa. Czerwona lampka powinna zapalić się zwłaszcza, gdy osoba podająca się za pracownika banku wymaga zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania czy aplikacji do zdalnej obsługi telefonu komórkowego, czy pulpitu.

Pamiętaj!

W takiej sytuacji nie udostępniaj nikomu swoich danych do logowania w internetowym systemie bankowości elektronicznej, nawet pracownikom banku.

Nie autoryzuj przelewów, których sam nie wykonujesz.

Nie podawaj żadnych kodów autoryzacyjnych w przypadku, kiedy ktoś do Ciebie dzwoni (niezależnie z jakiego numeru).

 

Źródło: KPP Skarżysko-Kamienna


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama