Sandomierscy policjanci prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, którego ofiarą padła 37-latka z gminy Koprzywnica. Kobieta poinformowała mundurowych, że w miniony poniedziałek skontaktowała się z nią telefonicznie kobieta, przedstawiająca się jako pracownik jednego z banków. Rozmówczyni tłumaczyła 37 -latce, że nastąpiło włamanie na jej konto bankowe. „Konsultantka” poprosiła kobietę o przekazanie danych do konta celem zabezpieczenia zgromadzonych przez nią środków pieniężnych. Zmanipulowana mieszkanka gminy Koprzywnica przekazała oszustom potrzebne informacje oraz autoryzacyjny kod. Kobieta po pracy udała się do banku, by wyjaśnić zaistniałą sytuację. Wtedy okazało się, że z jej konta zniknęło ponad 30 tysięcy złotych. Na szczęście kolejny przelew na 8 tysięcy złotych udało się zablokować. 37 -latka uświadomiła sobie, że została zmanipulowana i oszukana.
Mundurowi apelują o zachowanie szczególnej ostrożności! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
Źródło: KPP w Sandomierzu
Napisz komentarz
Komentarze