Konkurs Chopinowski to niezwykłe wydarzenie łączące melomanów z całego świata od lat. Po raz pierwszy zmagania pianistów można było śledzić na YouTube 6 lat temu. Wtedy to same sesje przesłuchań wyświetlono prawie milion razy, co po zsumowaniu ich czasu trwania odpowiada 141 latom oglądania. Największą widownię przyciągnął koncert zwycięzcy Konkursu. „Nie pamiętam, jak grałem. Musiałem sprawdzić to na YouTubie” - powiedział wtedy laureat 17. edycji Konkursu, Seong-Jin Cho. Jego występ obejrzało ponad 2 miliony osób. Widzowie pochodzili z 218 krajów, z czego prawie 40% z Korei Południowej (ojczyzny zwycięzcy Konkursu).
Teraz ponownie muzyka wybitnego polskiego kompozytora trafia w czasie rzeczywistym do internautów na całym świecie. Eliminacje, które poprzedziły Konkurs Pianistyczny, przyciągnęły na YouTube rekordową widownię. Sesje przesłuchań wyświetlono ponad 4,5 miliona razy, a łącznie widzowie obejrzeli już prawie milion godzin transmisji.
„Kultura od zawsze przekraczała granice. Jednak podczas pandemii natrafiła na nieznane dotychczas bariery. W czasie lockdownu YouTube, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, stał się wirtualną salą koncertową. W miarę jak wracamy do normalności - czyli też do filharmonii i na koncerty - YouTube może jeszcze bardziej stać się siłą wzmacniającą to, jak polska muzyka i kultura rozbrzmiewają na całym świecie. Dlatego cieszymy się, że tegoroczna edycja Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego ponownie zagości na platformie” - powiedziała Marta Poślad, dyrektorka ds. polityki publicznej Google w Europie Środkowo-Wschodniej.
Tegoroczna edycja Konkursu Chopinowskiego potrwa do 23 października. Transmisje dostępne są na kanale Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina na YouTubie.
Źródło informacji: YouTube
Napisz komentarz
Komentarze