Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 20 września 2024 16:26
ZOBACZ:
Reklama
Reklama

Uważaj na fałszywe SMS z informacją o odłączeniu prądu

Wciąż pojawiają się informację, że oszuści próbują pozbawić nas naszych pieniędzy podszywając się m.in. pod jedną z firm zajmującą się dostawą energii elektrycznej. Schemat działania polega na tym, że przestępcy wysyłają fałszywe wiadomości SMS z informacją o planowanym odłączeniu prądu w związku z rzekomo nieuregulowanymi płatnościami i linkiem do płatności.
Uważaj na fałszywe SMS z informacją o odłączeniu prądu
Uważaj na fałszywe SMS z informacją o odłączeniu prądu

Do ostrowieckiej komendy drogą elektroniczną wpłynęło pismo od mężczyzny, który podejrzewa, że otrzymał wiadomość SMS od oszustów. Chcąc ochronić mieszkańców naszego miasta za naszym pośrednictwem prosi on o przekazanie swoich spostrzeżeń. Jak wynika z pisma zgłaszający w dniu 26 września br. otrzymał SMS z wiadomością o treści „Na dzień 27.09 zaplanowano odłączanie energii elektrycznej! prosimy o uregulowanie należności https://wa.sv/zaplac-pge-nqioe”. Tak jak zgłaszający my również jesteśmy przekonani, że była to próba oszustwa. Świadczyć o tym może między innymi zastosowana przez przestępców pisownia bez polskich znaków. Dlatego też w przypadku, gdy otrzymamy taką wiadomość nie klikajmy w podany link, gdyż na pewno nie polega to na prawdzie i mamy do czynienia z próbą wyłudzenia.

Bądźmy ostrożni i zachowajmy czujność przy wszelkich transakcjach z jakimi spotykamy się na co dzień i dbajmy o swoje dane. Poświęcenie kilku sekund na zweryfikowanie, jaką transakcję mamy zaakceptować, może uratować nas przed utratą pieniędzy.

Przestępcy idąc z duchem czasu tworzą strony internetowe łudząco podobne do dobrze nam znanych witryn. Dlatego też policjanci apelują, aby zwracać uwagę na każdy nawet najdrobniejszy szczegół. Czasami jest to pojedyncza litera w adresach lub nazwach portali. Jeśli otrzymamy SMS o zaległości i mamy wątpliwości czy tak jest faktycznie skontaktujmy się z usługodawcą przez infolinię i potwierdźmy, że faktycznie mamy jakieś zadłużenie. Pamiętajmy również o podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas płatności online a także o tym, że żaden bank nie wysyła do swoich klientów wiadomości z prośbą o podanie haseł lub loginów w celu ich weryfikacji.

Opr. EW

Źródło: KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama