Oferty w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie nowej 3-kilometrowej drogi złożyło 10 wykonawców. Komisja przetargowa oceniła jako najkorzystniejszą ofertę firmy Mostostal Warszawa opiewającą na około 57,5 mln złotych.
Połączenie z obwodnicą Opatowa
Dzięki budowie łącznika północnego, stanowiącego uzupełnienie 12-kilometrowej, aktualnie projektowanej dużej obwodnicy Opatowa, kierowcy podróżujący na trasach Kielce - Lublin czy Radom - Ostrowiec Świętokrzyski - Annopol - Kraśnik nie będą musieli wjeżdżać do miasta. Obie inwestycje - obwodnica w ciągu S74 i DK9 oraz łącznik północny - zrealizowane zostaną w systemie Projektuj i buduj w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych.
Dodatkowe odciążenie dla miasta, krótszy czas podróżowania
Łącznik północny połączy węzeł Opatów na DK9, planowany w ramach obwodnicy Opatowa, z DK74 w okolicy Adamowa. Projektowany jest jako jednojezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o długości około 3 km z obiektami inżynierskimi na trzech skrzyżowaniach z drogami powiatowymi. W ramach zadania powstaną drogi dojazdowe dla skomunikowania przyległych terenów. Na łącznik będzie można wjechać poprzez dwa ronda.
Przez Opatów przebiegają obecnie dwie ważne trasy krajowe o dużym natężeniu ruchu - DK74 Sulejów - Kielce - Kraśnik i DK9 Radom - Ostrowiec Świętokrzyski - Rzeszów. Na odcinku w centrum miasta drogi biegną jednym śladem, wąską ulicą, między ciasną zabudową, co sprawia, że w godzinach szczytu Opatów jest zakorkowany. W ciągu doby przez miasto przejeżdża kilkanaście tysięcy pojazdów, w jednej trzeciej ciężkich. Obwodnica Opatowa z łącznikiem północnym uwolnią miasto od ruchu tranzytowego, zatorów i spalin, poprawią jakość życia mieszkańców oraz bezpieczeństwo i komfort podróżujących tranzytem. Znacznie skróci czas podróżowania drogami krajowymi nr 9 i 74.
źródło: GDDKiA
Napisz komentarz
Komentarze