Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 15 października 2024 16:22
Reklama

Już blisko 25 tysięcy osób skorzystało z pomocy TPK

Narodowy Funduszu Zdrowia przypomina, że od czerwca działa Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK).

Do tej pory z konsultacji medycznych TPK skorzystało już blisko 25 tysięcy pacjentów z całej Polski (pielęgniarskich - 51 procent wszystkich konsultacji, lekarskich - 49 procent).


Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK - 800 137 200 - pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych. Telefony odbierane są od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia, a w soboty, niedziele i święta TPK działa całodobowo. Połączenie jest bezpłatne.

Podczas połączenia, w razie potrzeby, personel medyczny wystawi e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Wszystko cyfrowo i wygodnie. Natomiast jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, wtedy personel medyczny zaleci:
• wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej,
• kontakt ze swoim lekarzem POZ (w godzinach pracy POZ),
• w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia - wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.

Jest to jeden numer dla całego kraju: 800 137 200.

TPK obsługuje połączenia w języku polskim oraz w:
• angielskim,
• rosyjskim (najbardziej popularny język oprócz polskiego),
• ukraińskim.

Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, TPK oferuje udzielanie porad przez specjalny wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego. W tym celu należy wejść na stronę:
https://www.nfz.gov.pl/kontakt/teleplatforma-pierwszego-kontaktu/tpk-wideorozmowa-z-tlumaczem-jezyka-migowego/


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama