Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Kielcach rozpoczęło funkcjonowanie 18. czerwca 2012 roku przejmując obsługę ruchu alarmowego kierowanego na telefon 112 od Policji i Państwowej Straży Pożarnej początkowo na obszarze miasta Kielce oraz powiatu kieleckiego. Od października 2013 roku obsługuje już całe województwo świętokrzyskie. W najbliższym czasie CPR przejmie również wszystkie numery alarmowe poprzedzone „dziewiątkami”.
Początkowo w centrum pracowało 10 operatorów. Obecnie zatrudnionych jest 30. W CPR obowiązuje system pracy ciągłej, na zmiany 12godzinne. Centrum zapewnia obsługę zgłoszeń w języku angielskim, niemieckim, francuskim, rosyjskim i ukraińskim. Praca na tym stanowisku niestety nie jest dla każdego.
Całkowita ilość przyjętych zgłoszeń w 2013 roku wyniosła 309 723 zgłoszenia. W przełożeniu na średnią tygodniową ilość jest to 4 700 przyjętych zgłoszeń. Niestety 3/4 przyjętych interwencji to zgłoszenia fałszywe. Niestety często nie zdajemy sobie sprawy, że tym samym blokujemy linię być może osobie, która faktycznie potrzebuje pomocy. A jak odróżnić zgłoszenie prawdziwe od fałszywego?
Załoga Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego z czasem będzie się powiększać. W związku z tym potrzebna jest również nowa siedziba CPR. W planach jest usytuowanie centrum w Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim.
Numer 112 to jednolity europejski numer alarmowy, który działa we wszystkich państwach unii Europejskiej dla rożnych rodzajów zagrożeń. 11 luty został ustanowiony Europejskim Dniem numeru 112.
Napisz komentarz
Komentarze